Lite hoppning idag

Första gången för i år som vi hoppar ute på riktigt, och det kändes riktigt bra :)
Provade att hoppa med det nya bettet också, men hon blev väldigt svårsvängd så jag tänker nog fortsätta att hoppa med det tredelade.


Det stod inte så många hinder framme så jag improviserade ihop en mini-bana som började med ett räcke som i slutet låg på drygt 1 m följt av en U-sväng till ett nytt räcke på 1.10 och sedan en galoppsträcka till en oxer som tillslut  låg på kanske 1.25 och var väldigt smal á la jokerhinder.

Upp till 1,10 hoppade hon klockrent, men när vi stryde på oxern efter sista höjningen kände jag två galoppsprång innan att hon tvekade, och jag hjälpte henne inte vilket ledde till en smitning. Fan ta mig! Och fan ta Kenny lite grann också som gjort mig tveksam!
Det är i dessa lägen jag måste vara supernoga med att stötta henne, men jag kommer liksom av mig och hinner inte inverka... Men så ställde jag tillbaka henne framför hindret och sa mest bara "Nu ska vi hoppa det här!".
Nästa gång vi vände på var hon supertaggad och blev lite lång vilket gjorde att vi tog med oss frambommen med bakbenen, men gången efter det hoppade hon fin-fint!

Andrea var med för att se till att jag lyft händerna ordentligt i anridningen och inte gav Kenny så många andra alternativ än att hoppa :) Hon tog lite bilder också!


Där har vi de breda frambenen igen XD



Fiiiiina framben <3


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

SV: Okej :)

Tänkte att han skulle få det först, men det tycker inte min tränare.

Han får vila en till två gånger i veckan bara under sommaren, så han hålls igång men inte vilar helt, med risk för fång och överviktighet osv. :P

2010-04-19 @ 20:52:31
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

vad fina ni är :)

2010-04-23 @ 23:46:19
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0