Where to begin...?

Ömn... Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. :/

Vi kom fram till tävlingen i perfekt tid,
veterinärkollen gick utan problem,
Kenny var lugnet själv,
gick banan ihop med min moster som gav bra tips,
red fram och Kenny kändes superfin (galoppombytena satt till och med!),
hoppade fram och hon kändes fortfarande fin-fin,
kommer in på banan och allt blir fel!


Jag tror det var flera bidragande faktorer:
- Framridning/hoppning ute i vårsolen gjorde att ridhuset upplevdes som väldigt trångt och mörkt
- Hindrena var ganska flashiga och utsmyckade
- Kenny lyssnade från början så fint på mina hjälper att jag kom av mig och blev passiv i min ridning


Det resulterade i alla fall med att hon stod emot inne på banan, och det har hon aldrig gjort förr! Hon la in ett extra galoppsprång överallt vilket gjorde att hon inte kom upp ordentligt utan fick med sig två hinder. Sedan fick vi lite fart och bra språng på två hinder, men efter det tog det emot igen - så vi utgick...

När jag kom ut från banan sa alla att jag måste få igång henne bättre, att hon mest såg oförberedd och nonchalant ut - att jag behövde sporrar och att jag inte skulle vara rädd för att verkligen rida på henne!
Så sporrarna åkte på för första gången på tre år och sedan jäklar fick vi fart!
Hon hade ett sådant fantastiskt stamp i galoppen på framhoppningen! Och på oxern hoppade hon som en GUD!

Men inne på banan fick jag samma reaktion igen - då ökade jag farten.
Dock fick jag i en såpass hög växel att de snäva svängarna och krångliga linjerna som dyker upp på en 1,20-bana blev för svåra och hon sprang förbi två hinder och jag fick lägga volter = uteslutning...

Till en början var jag faktiskt lite besviken: först gick det för långsamt och sedan för fort..?
Hon kändes inte riktigt bra.
På framhoppning hade hon suget, men hon tappade det när vi red in på banan!
Jag tror faktiskt att det har mycket att göra med att det var inomhus - hon vill gå utomhus nu.
Därför ska vi ta det lugnt u två veckor nu innan nästa tävling som är utomhus, sedan får vi se vad som händer...!
Nu i efterhand kan jag tycka att det var en bra erfarenhet!
Vår orutin på tävling märks så väl ibland, och det betyder ju bara att vi behöver tävla mer!

Jag har verkligen ingen brådska med Kenny - jag vet precis hur fantastiskt bra den här hästen egentligen är, och än så länge räcker det gott och väl att bara hon och jag vet det :)

En lite rolig nyhet är att jag och Carolin (världens bästa hästskötare) har fått varsinna
supersnygga tröjor!
Ni ska få se bilder i morgon! :D
De är marinblå hoodies med rosaglittrig text på; namnen i kursivt på bröstet och så står det KILKENNY stort över ryggen - så himla naaaajs ;)



Jag är vansinnigt trött efter denna dag, och ska nog gå och lägga mig nu!
Ni får bättre update och bilder i morgon...!

God natt!

***Edit***
Jag kan i alla fall trösta mig
lite med att det i första klassen
endast var 8 felfria av 26, och i
andra klassen 4 felfria av 24.
Känns ovanligt att en unghäst/
avd B-tävling ska vara så svår..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0