O la la!

Jisses amalia va fin min lilla häst var idag!
Jag var helt lyrisk!

Vi red i ridhuset idag eftersom vädret kaosade och snön var tung - det blev lite ulf-repetition!
Hon.var.helt.fantastiskt.superduktig!!!!
Vi måste rida och anstränga oss som djur båda två, men jag tror att det bara är såhär i början. Bara Kenny sätter lite av de rätta musklerna och får lite egen styrka i ridningen kan vi både mjukna mycket snabbare.
Men redan är skritten betydligt bättre, traven spänstigare och galoppen under kontroll!
Idag var första gånger EVER som vi kunnat göra helt samlade och balanserade övergångar mellan trav och galopp! Vi gjorde därför en del sådana eftersom jag som sagt var helt lyrisk :D
3 travsteg - 3 vänster galoppsprång - 3 travsteg - 3 höger galoppsprång osv.
Kenny snuttan var helt enkelt bäst!

I morgon åker jag till SCANDINAVIUM och kommer inte hem förrän senare, så det blir i alla fall ingen ridning och mamma har stableduties ;)
På lördag hoppas jag fortfarande på Pay n Jump, men det beror helt på väglaget!


Nu måste jag verkligen sova, ska upp klockan sex i morgon -usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0