Veterinärbesök!

Idag har jag och Kenny varit på vårt första veterinärbesök på 3 år!
Jag kan knappt fatta att det hemska var för så länge sedan, men det känns rätt skönt.
Lustigt nog kom jag knappt ihåg hur eller vad man gör på en veterinärstation och såg
ut som ett frågetecken när jag parkerat (körde Kenny helt själv dit också!!!).
Ska jag lasta ur henne direkt?
Går jag till stallen, ridhuset eller receptionen?
Ska man lasta ur i träns eller går grimma bra?
Ska jag verkligen till smådjursmottagningen?
(Haha!)
Vart fan e passet!?

Tillslut hittade vi dock rätt och jag fick beta Kenny i en kvart innan vi fick komma in.
Väl inne på veterinärstationen skötte sig Kenny exemplariskt, dock var hon mer halt
idag än tidigare... Fast det kanske var bra, så att det blev tydligt att hon har ont och vart.

Jag hade redan innan bestämt att jag ville börja med att kolla hennes blodvärden, och
skicka iväg ett borrelia/erlichias till SLU för att utesluta den skjukdomen innan vi
påbörjar en hältutredning...
Veterinärerna tyckte att det lät klokt, men efter lite idé-bollande kom vi även fram till att
hon för säkerhetens skull borde fortsätta få (svindyr) Metacam, för det onda
vänster bak.

Jag har inte skrivit det i bloggen, men Kenny har fått metacam (smärtstillande
och antiinflammatoriskt) i fem dagar under den gångna veckan.


Kenny var en riktigt stjärna; gick in i transporten flera gånger under dagen,
veterinärerna fick göra vad de ville och dem tyckte att hon var jättesnäll, vi
träffade en dösnygg tinkerhingst utan att Kenny brunstade ihjäl sig och tillslut kunde
vi gå ifrån ett sto och hennes föl utan att Kenny smugglade bebisen med sig, hehe!
Duuuuuktig hest!
'Som vanligt' fick Kenny massa komplinger, som hon alltid får så fort vi åker någonstans,
och det är alltid uppskattat - jag blir som en stolt tupp, haha!
Idag tyckte dem att hon var "Fantastiskt vacker", "stor och ståtlig"
och "Hon hoppar jävligt bra va?". Den sista kommentaren var om henne
långlinjerade exteriör - finaste hästen i världen!


Mumsigt inne i transporten!




Glad Kenny utanför veterinärstationen...

.... sur Kenny inne på veterinärstationen X)

Räkningen efteråt och en Kexchoklad som plåster på såren, haha!

◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊

På vägen hem åkte vi förbi ett helt fantastiskt fält av Linblommor,
och jag kunde bara inte låta bli att ta kort!
Satan i gatan vad fint det var!!!

Som ett hav...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ååååh! Fint hav!

2010-07-02 @ 12:00:29
URL: http://www.lisasfanclub.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0