Equiterapeuten

Jag älskar verkligen Kennys Equiterapeut!
Camilla heter hon och hon är verkligen jätteduktig, har bra hand med Kenny
och
en fin hund =)

Dagens behandling var ännu mer givande än den förra och vi kom lite längre i Kennys
utveckling mot en bättre kropp;
  • Camilla kunde lokalisera det ställe som tagit mest stryk från olyckan; vänster bak.
    Så där lades mycket tid och arbete.
  • Spärren i ryggen är, som jag misstänkt, ungefär samma och kommer kräva dagligt
    engagemang från min sida.
  • Bogarna och nacken var betydligt bättre, men ännu inte helt bra.
  • Vi diskuterade träningsupplägget och kom fram till att jag ska försöka få till ett mellanting
    mellan min tidigare och det nya. Fortfarande med galoppen i fokus
Det känns jättebra, och Kenny verkade nöjd med sin behandling =)
Kan ju förresten meddela att jag kunde lasta henne själv och åka som vanligt,
fatta vilken
stark häst Kenny är som ändå klarar av det! Min prinsess!

Eventuellt har det blivit en blödning i ena muskeln uppe på vänster bak, så om hon inte
är helt fräsch om en vecka ugefär kanske hon behöver få något antiinflammatoriskt
som hjälp på traven.

◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊ ↔ ◊

Vet ni förresten en av de största fördelarna med att ha äldre
syskon/släktingar som har eller fortfarande håller på med hästar?


Dem kan ha skatter som dem inte ens visste att dem hade,
och som kan göra mig glad istället!



En blårutig, långärmad HG-skjorta till exempel!
Tack, tack =P

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åå klänningen var underbar! :D

Jag har iofs alltid gillar Daniel men han var extra fin igår!

2010-06-21 @ 15:46:21
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Sara - Ridtravarblogg

Din header är ju otrolig!:o sjukt vackar!

2010-06-21 @ 21:52:51
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Sara

sv;Jaa förstår det!:D Härligt med det gula blommorna ju!:')

2010-06-22 @ 14:01:34
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0