Hummm...

Jag hade gjort en liten igångsättningsplan för Kenny eftersom jag lagt märke till
att hon börjat röra sig helt felfritt när hon springer i hagen, och eftersom hon gått
på bete i 2 veckor på fredag, och längre skulle hon ju inte gå.


Såhär såg den ut:

11-12 juni : Hämta hem Kenny!

v24 : Skrittpass som ökas i intensitet succesivt, travinslag mot slutet.

v25 : Mer trav, lite galopp +  ev löshoppning, max 1,10m

v26 : Mer galopp, gymnastikhoppning + Löshoppning högre

v27 : Mer eller mindre tillbaka på banan

v28-29 : Pay n Jumps

v30 : Varberg – 1.15m

v32 : Harplinge/Kungsbacka – 1.10, 1.20m

v34 : Falkenberg - DM


♥ DM har varit en dröm länge, det hade varit så himla kul!

Men nu förhåller det sig som så att vi igår släppte in två nya hästar i flocken, två
superfina treåringar som är lite busigare än de andra. Det betyder att Kenny
kommer röra på sig lite mer och jag tror att det bara är bra för henne.
Sedan började reflektera över att även om jag låter henne vara ute 5 timmar längre än
alla de andra hästarna i stallet när hon kommer hem, så kommer hon fortfarande få stå
inne ca 12 timmar om dygnet...
Och det känns som om jag vill passa på att kunna ha henne ute på natten så länge
jag har möjlighet.
Det finns en fördel till:
På tisdag eller onsdag ska vi flytta över alla hästarna till beteshage nummer två.
Den är heeeeelt fantastisk!
Det växer stora träd längs med staketet runt hela hagen, det är en supermysig
skogsdel, den är minst dubbelt så stor som den de går i nu och har så mycket
gräs att om en häst lägger sig ner i det syns den inte, haha!


Nu tror jag alltså att jag ska hålla mig till igångsättningsplanen, men ha henne kvar
på bete 1-2 veckor till. Det känns som om jag lika gärna kan åka dit och rida som
att åka till stallet och rida :)

Det viktigaste är ju faktiskt att Kenny mår bra, och hon verkar trivas så
himla bra på betet nu, och det är ju det bästa för hennes hull!



Jag ska försöka ta bilder på den nya hagen idag!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Härliga bilder =D

2010-06-07 @ 10:41:48
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hehe då får man se upp så man inte blir mördad då... ;) hihi jag är så glad för min lille skäck!

2010-06-07 @ 11:10:36
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Det är lite kul att du läser till socialpsykolog, det är min bror och hans sambo nämligen :P

Jag tycker det är just jämförelsen som är intressant, se vad man kan får för pengarna och vad man kan sätta för pris själv =)

2010-06-07 @ 11:24:15
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Tack så mycket :D Blir lite trött på avundsjuka men sen kommer fina kommentarer som din och då blir jag glad igen :D

2010-06-08 @ 08:09:27
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: Louise

Det kommer gå strålande, det låter som en bra planering ! :)

2010-06-08 @ 12:33:03
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0