Perspektiv...

Att spendera tid från sin egen hästs rygg gör att man får lite perspektiv
på saker och ting...

Saker som man kämpat med för kung och fosterland under lång tid och som hela
ens
ridfilosofi cirkulerat kring får man en helt ny syn på
- allt tack vare lite perspektiv och distans!



Bara en sådan sak som Kennys dåliga (typ icke-existerande) ridbarhet.
Jag har alltid ansett att Kenny är lika svår som hon är fantastisk!
Kanske till och med att hon är så svår för att hon är så fantastisk.
Det hade ju nästan varit fusk om en häst som hoppar som Kenny var superlätt att rida,
hehe! ;P

På senaste tiden, sedan omkring 6 månader tillbaka, har jag dock lagt märke till
att jag inte blir lika trött och frustrerad av att rida henne, allt går lite lättare helt plötsligt...
Men jag har fortfarande varit fast i tänket att hon är svår, att man måste
rida henne ridbar varje dag och att det alltid kommer finnas saker som hon
aldrig kommer kunna göra.

Förhoppningvis är en bidragande faktor att jag utvecklad och blir bättre hela
tiden,
men förutom det när jag nu sitter och tänker tillbaka på hästar jag ridit åt
andra och på skolan inser jag mer och mer att Kenny faktist inte är så tokig ändå...
Vi kan ju faktiskt utföra en hel del rörelser nu för tiden, hon går stadigt i form och jag
kommer till ridning på en gång!

Detta gör mig, som ni kanske förstår, bara ännu mer sugen på att rida min,
nu alltså erkänt fantastiska, häst!
:P

Igår fick jag i alla fall lite bot för min ridabstinens!
Andrea lät mig rida lite på hennes ponny, Molly!


Jag.Fick.Rida.Som.En.Gnu!
Molly hade inte blivit riden på tre dagar och var superpigg, men samtidigt är hon sådär
bekväm som ponnysar gärna blir - och var inte jättelyckig över att en helt främmande
människa satt upp och ställde massa krav, haha!

Molly är en jättefin hopp-ponny i tävlingskondition, men 10 min ridning med mig
gjorde henne både trött och svettig, haha!

Molly är verkligen en superfin ponny, men massa kapacitet, men hon skulle nog inte
dö av lite bättre dressyrträning, Andrea :P
Det slutade i alla fall med att jag lovade Andrea att hon skulle få rida Kenny när hon
kommer tillbaka, eftersom Kenny då kommer framstå som Totilas, haha!


Kommentarer
Postat av: Joelles hästblogg

På tal om absolut ingenting, du borde byta till falkenberg!

2010-06-01 @ 15:18:45
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Louise

sv:

- Tack! Kul att det syns att det kændes enkelt. Det ær alltid ett posetivt tecken! Kænslan var underbar och den kommer jag att kuknna leva på længe. Gæller att ta vara på det !:)

2010-06-01 @ 19:19:32
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Oj! Varför har dom förlorat så många?

2010-06-02 @ 08:47:49
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0