Hur kommer detta sluta..?

Okej, jag kan INTE rida på Kenny medan hon går kvar på betet! :O
Först provade jag att sitta upp i hagen och skritta iväg, och det gick bra.
Det andra stoet och ettåringarna stannade kvar, men treåringarna satt som ett plåster på
Kenny och vägrade lämna hennes sida. Ibland kunde de komma i full galopp bakifrån
och tvärstanna precis framför oss, även om vi bara skrittade. Så efter en stund insåg
jag att jag skulle behöva ta ut Kenny ur hagen.
Själva uttagandet gick helt ok, men sedan blev det ganska bra fart på hästarna som blev
kvar i hagen + att alla gnäggade på varandra. Kenny har aldrig gnäggat efter en annan
häst förut, men nu fullkomligt vibbrerade hon :O
Nej, det blev alldeles för dramatiskt!

Nu blir det antagligen så att jag tar hem Kenny på onsdag,
kollar på henne ordentligt på linan då, och är hon inte  helt fräsch
får jag ringa och boka tid hos veterinären :(


Kenny före....

...Småttingarna efter




Jag roade mig med att fylla i sommarlistan också, det kan  ju ni också göra :)

1. Ditt favoritställe på sommaren?

- Rent spontant skulle jag säga Flamma Bygget (kursgård där jag spenderade sommarna
som yngre och jag hade min sista gymnasiepraktik där i 5 veckor), annars trivs jag nog
bäst här hemma på västkusten, Halmstad :)

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Den ultimata dagen hade nog varit en sovmorgon med frukost i trädgården, stranden fram
tills efter lunch, em/kvällstävling med Kenny och sedan utgång med kompisarna :D

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Majskyckling och/eller någon form av grillspett!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Jobba, jobba, jobba, falsterbo, jobba, jobba, jobba, Sis gifter sig, jobba, jobba!
Förhoppningsvis hinner jag och Kenny tävla lite också...!

5. Dina bästa sommarfärger?
Marin & vit skulle jag tro...

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
- Regne, sill (som ag inte äter), potatis och brännvin - haha!

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Jag gillade nog alla mina sommrar från när jag var liten. Alla innehöll västkusten, havet,
mysiga utflykter och Liseberg ;)

8. Havet, sjön eller poolen?
- Ömn, poolen är varmast, havet är störst och i sjön finns bara småfisk.
Haha, alla har sina för och nackdelar - men eftersom jag inte gillar att bada så ligger jag helst
på stranden vid havet!

9. Vad väljer du i glassbaren?
- Diplom is Lionglass, melon och choklad är favoriterna!

10. Vart går din drömsemester?
- England! Alltid England! ♥



Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv hahah ;D

2010-06-13 @ 21:51:54
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Sara-Linnéa - http://hastsakersaljes.webblogg.se/

Hej.



Har en hel del begagnade märkesprodukter till salu för bra priser, ta gärna en titt!



Mvh Sara-Linnea

2010-06-14 @ 12:28:17
URL: http://hastsakersaljes.webblogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Det är flera som frågat, så jag gör ett inlägg om det ikväll med lite filmer och så :D

Snor listan i inlägget under!

2010-06-15 @ 09:42:03
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0