Bus-hästen!

Först och främst, kolla vad Lotta tog på mig och Kenny;

Lottas Blogg

Är hon inte söt med sina breda framben X)

Idag har Kenny fått gå naken igen, hon blir så glad men ack så skitig!
I morgon verkar det dock som om det ska regna, så då får vi ta täcke på.
Jag har ju då som sagt mublerat om i veckoplaneringen igen. Funderar på om jag ska göra en 'det här ska vi göra den här veckan' istället för att välja ut dagarna, ibland passar det ju helt enkelt inte att göra det man tänkt. Alltså att istället för att skriva alla dagarna skriver jag "2 uteritter, 1 tömkörningspass..." osv. Det tror jag blir bättre.
Idag blev det i alla fall tömkörning över hinder!
Det var superkul!!!
Vi hade bara ett hinder på kanske 70cm som hon fick skutta över i trav och galopp. Hon var överraskande lugn hela tiden. När hon kom i trav, landade hon i trav och när hon kom i galopp landade hon i galopp. En gång landade hon i fel galopp men då bytte hon! Kul!
Hon hoppade med väldigt god teknik vid varje språng och taxerade bra på egen hand, så det v ar riktigt kul att se. Detta är helt klart en ny favoritövning som vi ska göra ofta! Lite längre fram kan vi bygge på med fler hinder och bommar. Ett mycket användbart sätt att arbeta!

Tyvärr blev det inget filmat eller fotat, för jag var tvungen att hålla i henne hela tiden ;)




Vet ju att många har Påsklov nu, men det har man inte när man läser på högskolan, buhuuu...! Men jag har ingen obligatorisk närvaro på 9 dgar (!!!) efter onsdag, och mina härliga päron kommer ner på tisdag och stannar en vecka ungefär tror jag :)
Det jag ska försöka hinna med att göra under det 'låtsaslovet' är:

- Galoppera på stranden
Ska försöka tajma in en solig dag och övertala mamma att följa med och filma!
Då är det vår på riktigt!

- Strukturera upp mina studier
Få ordning på allt så att jag känner att jag har koll på läget och kanske slipper vara så stressad jämt...

- Detoxa
Om jag orkar ska jag försöka genomföra en detox, rensa ut alla gifter i kroppen inför våren/sommaren. Får dock se hur länge jag orkar/vill hålla på eftersom man lätt tappar mycket vikt och ork i början innan det blir bättre...

- Tävla!
1,10m i Styringe, den avgör om nästa tävling blir regional och 1,20-debut!

- Få massage
Mamma visste om någon frän terapeut här nere som höll på mycket mer örter och så i kombination med olika massage och grejer, det låter spännande...!


Kommentarer
Postat av: Louise - Från flygplan till hästrygg ToR

Lottas foton är outstading ! Jätte fina :)

2010-03-26 @ 22:08:21
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Caisa

Hejhej!



Trevlig blogg och härlig häst, en riktig fining!



Tömkörning äver hinder/bommar/cavaletti är toppenträning! En övning som jag kan tipsa om är att sätta upp cavaletti i olika höjder som en solfjäder på 1/4 volt och sen låta hästen trava över i olika tempo, på olika avstånd (öka och minska volten) Jobbigt för ryggen men under för fotarbetet! Lycka till i framtiden :-) //C

2010-03-26 @ 23:00:41
URL: http://ekbladet.bloggplatsen.se/
Postat av: borasryttaren.blogg.se

händer i dag? =)

2010-03-27 @ 09:17:09
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: borasryttaren.blogg.se

sv: ska bara vara hemma och ta det lugnt =)

Planera in lite tävlingar och sånt :))

2010-03-27 @ 09:27:26
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; hehe njaa.. grejen är den att jag inte smält det än och att jag fortfarande inte riktigt fattar att det hänt eller så XD haha

2010-03-27 @ 14:57:27
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0