Prima Ballerina!

Kenny var som en liten ballerina idag!
Vi red på kombinationsbettet idag igen, men jag valde att sätta på en remontnosgrimma dels för att stabilisera bettet ytterligare och dels för att förhindra att remmen över nosryggen ska åka för långt ner.
Det gick lika bra som igår :)
Hon är mjuk och lyhörd, men blir liiite för tung i handen ibland. Jag ska fråga Danne vad han tror om det på tisdag.
Idag provad vi på lite förvänd galopp på serpentinbågar och volter också, och det var nemas problemas!

Jag har dock hittat ett 'nytt' problem som legat och grott lite under en tid...
Kenny tar ju, som ni säkert redan vet, inte riktigt min högerskänkel och det resulterar i ganska veka skänkelvikningar undan för högerskänkeln, och eftersom hon då inte heller riktigt tar högerskänkeln som mothållande/reglerande så blir skänkelvikningarna undan för vänsterskänkel alltid lite för snäva..
Det kommer nog Danne får hjälpa oss med lite också :)


Jag skulle vilja passa på att GRATULERA EMELIE efter en lyckad helg på inomhus SM i Helsingborg!
Du är grym, girl! :D


Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv: Jaa! Det är superjobbigt, förut hade jag stallet relativt nära, 15 min cykelväg bara, supergött när man kunde åka moppe på sommaren! Ville inte stå där mer pga en idiotisk ridskolechef + att ridhusen alltid var upptagna.

Dit jag står nu tar det ca 15-20 min med bil/buss, grymt segt... Behöver jag säga att jag längtar till i december då jag fyller 18 och kan skaffa körkort? ;D

2010-03-15 @ 11:11:58
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström

Tack så mycket :)

2010-03-15 @ 20:31:51
URL: http://emeelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0