Skäms på mig!

Idag när jag satt i bilden på vägen hem från skolan slogs jag av en tanke och skämdes SÅ när jag dubbelkollade dagens datum - som såklart visade '9 mars 2010'!

GISSA VEM SOM FYLLDE ÅR 7 MARS OCH SOM JAG GLÖMDE BORT!?

Kenny såklart!!!

Usch va skamsen jag blev - men jag tror att hon förlät mig efter denna dagen fylld med bot!


Kennys mellanmål!

Först åkte jag in på MAXI och köpte 3 kg äpplen, 3 kg morötter och Wasa Kanelknäcke.
Sedan åkte jag till stallet och tog in en ny spånbal i Kennys box + gjorde i ordning en hink med müsli, betfor, 5 äpplen och säkert 10 morötter (blev typ 3-4 liter) som Kenny skulle få vid insläpp.
Sedan gick jag ut i vårsolen och tog av Kenny täckena så att hon fick springa lite naken!





Är hon inte vacker så säg?


Efter att hon showat lite i hagen fick hon som sgat komma in och äta sitt mellanmål, det gick verkligen hem kan man säga, haha!
När hon sedan stod och mumsade på sitt hö började jag borsta henne; första skrubba bort lite hår, som är det bästa Kenny vet för tillfället, efter det lite mys med mjukisborsten!
Jag ville tömköra idag, har inte gjort det på länge... Men vem vill vara i ridhuset när det är fyra plusgrader och solsken!?
Tyvärr var paddocken översvämmad, så det var bara att gå på en promenad (tömkörning-style!)
Jag har provat det innan, men då verkade Kenny tycka att det var lite otäckt att gå ensam först, men idag var skötte hon sig suveränt! Hon bara lunkade på och fick välja lite själv vart vi skulle gå någonstans.
Det blev en del skritt på asfalt, men även lite trav på ett fält och sick-sack mellan lite träd!





Det var konstigt nog jättemysig att gå där bakom Kennys stora rumpa, haha!
Det kändes tryggt på något vis :)





När jag kom hem snubblade jag över en hemsida som hade bra rea på ridbyxor!
Jag har aldrig haft några Mountain Horse ridbyxor, så jag är lite förväntansfull påkvaliteten!
Såhär ser de ut:

De första tycker jag är riktigt snygga, de andra var mer roliga :)
FATTA vilket fynd det verkar vara (vet ju dock inte förrän jag kännt kvaliteten, hehe).
Originalpriserna på hemsidan är 798:- & 499:-, och jag köpte dem för 149:- styck!
Sådant gillar vi!
Ni hittar dem på RidsportOnline!


Kommentarer
Postat av: sarah

sv: Hehe jadu ;) riven på första filmen beror mest inte på brist i kommunikationen för han ligger relativt rätt. men han var så pass svag så han orkar inte hoppa upp sig och genom hela språnget därför han rev. Fast kombinationen i andra filmen är ju totalt mitt fel, han försöker bara rädda oss, en annan hade väl fått kracha om det var den andra häten :P

2010-03-09 @ 22:00:28
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Hehe jaa det var ju ett tag sedan, men FORFs ridhus har varit avstängda pga all snö men på torsdag är det dags igen! :)

2010-03-09 @ 22:25:56
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Grattis till kenny i efterskott :)

2010-03-10 @ 12:12:44
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Jo det går SUPERBRA!! Han är så sjukt grym...



Hehe ska försöka, har dock inte gjort någon planering hitills då jag brukar bestämma typ 2 veckor innan vilken tävling jag ska till :$ Men ska kolla igenom tävlingskalendern en gång till och se vilka jag förmodligen kommer åka på:)

2010-03-10 @ 19:48:02
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0