Bortskämd?

Kenny går nöjt i en gräshage ca 7-8 timmar om dagen,
där hon kan busa med sin hagkompis och äta massa gräs!




Sedan på eftermiddagen kommer matte och ger henne mer mat, rykt, motion
och villkorslös kärlek :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Efter detta blir det dusch och så får man gå och beta en sväng för att soltorka
samtidigt som matte plockar klöver i stora lass...


... Som Kenny slutligen får i boxen ihop med massa mys innan matte åker hem!

Liiiite bortskämd är hon kanske, haha!
Men hon blir så glad, så då gör det ingenting ;)

 


 

Kan nämna att dagens ridpass gick
helt otroligt superbra!

Vi red på banan, med hoppsadel och kombinationsbett.
Efter en liten skrittrunda flyttade vi lite sidverts i skritt genom våra 'vanliga' övningar
innan vi, enligt den nya träningsplaneringen, fattade galopp.
Vi galopperade med kraft i sprången utan att det gick för fort, längs spåret och
på större böjda spår utan att ställa eller böja henne för mycket medan Kenny gick i
en ganska djup låg form.

Efter några minuter plockade jag upp henne i formen något och övergick till trav
och ägnade en del tid till de travbommar jag lagt fram.
9 travbommar på rad, med ca 1,10m emellan - vilket alltså är liiite trångt för Kenny.
Övningen gick ut på att trava över bommarna och sedan göra halt.
Hon fattade redan efter första gången vad som gällde och lyssnade fin-fint!

När den övningen satt gick vi över till galoppcavaletti :)
5 bommar, varav 2 upphöjda till ca 70cm och 3 markbommar.
Även efter denna övning var det halt som gällde, lite svårare för mig och Kenny ;)
Denna gick också bra, förutom att jag hade jättesvårt att lägga henne rätt på första
bommen! Hon fick rädda mig flera gånger - inge bra!
Eller ja, bra att hon räddade mig - men inte bra att jag la henne fel!
Jaja, det får vi träna mer på helt enkelt ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0