Fiiiiina Kenny!


Plockade ungefär 15 liter klöver till Kenny innan jag åkte från stallet :)


Idag var det ääääntligen dags för ett ridpass!
Gud, att inte rida på tre dagar är verkligen en lidelse, att jag stod ut!
Vi såg i alla fall till att skritta ordentligt, 20 min, innan vi kortade tyglarna.
Kenny hjärtat var superpigg och glad, och vi red i hoppsadel med hacket, vilket
gjorde att hon utan större problem kunde ånga på ganska bra, haha!
Men det gjorde inte så mycket, hon var så himla glad för att hon fick jobba lite.

Andrea red samtidigt som jag, och hon skrattade och sa att det såg ut som om
Kenny gick i ökad trav hela tiden, men sjumilakliv haha!
Men det var bra, hon fick verkligen igång hela kroppen och galoppen var otrolig!

Jag blev nästan lite sugen på att åka till klubben i morgon och hoppa
Pay n Jump, bara för erfarenhetens skull.
Men Kenny var ändå lite stel efter tre dagars vila, så jag rider kanske bara dit
och känner på atmosfären :)

◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Jag har funderat på en grej förresten!
Nästan alla hästarna i stallet har blivit överkänsliga av gräset...
Ponnyerna går omkring och rapar och deras magar verkligen jäser :O
Även en del hästar har blivit lite hängiga av att de hetsätit gräs hela dagen.
Och då har vi ändå inte mycket gräs i våga hagar, några centimeter kanske....

Är det vanligt att hästar reagerar såhär?
Även om de gått i samma hage året runt?
Händer det med era hästar?


Kenny går ju under smeknamnet "Kenny the iron-stomache"
eftersom hennes mage tål allt, och hon är bara glad i gräset, hehe!

Kommentarer
Postat av: Wenche Liwing, livet i Belgien

SV: Haha, javisst kan barbacka var underbart, o man kan mysa:P Dock är mina barbackaridningar fyllda med, Grand Prix dressyr o hoppning, om min chef får bestämma. Att det dessutom sker på halvt inridna 4-åringar gör att det inte känns bättre ;) Jag gillar sadel:P

2010-05-25 @ 22:19:14
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

EYYYY!! Aldrig!!!! Lucky skulle aldrig i hela mitt liv bli bortprioriterad, Lucky är kung. Min alldeles egna lilla bebis. Ingen Linn utan Lucky. <3

2010-05-25 @ 23:54:05
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, det är helt normalt att de blir 'gasiga' av grönt gräs =)

2010-05-26 @ 09:25:18
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Ja, hur söt och mysig som helst, tyvärr dog den igår :'(

2010-05-26 @ 10:11:31
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0