Först och främst skulle jag vilja tacka...

... DUMDERKLUMEN KILKENNY SOM SPARKADE SIN MATTE IDAG!!!

Kenny har aldrig sparkat en människa förut, och bara en häst (Nykle när han
försökte betäcka henne...)!
Varför skulle hon då välja idag av alla dagar, när jag äntligen tagit tag i mig
min motion/träning.

En stor fet suck från mig!

Det som hände var att jag skulle stretcha Kenny genom att dra med fingrarna
längs hennes bröstben för att få henne att välva ryggen. Det jag inte tänkt på var
att Kenny är brunstig, och då är hon väldigt reserverad för området kring juvren.
Därför blev jag så himla förvånad när hon slängde upp en ko-spark med bakbenet
rätt över min hand och ena knä. Det gjorde inte så ont, men jag blev arg för att hon
sparkade så jag boxade till henne i sidan varpå hon sparkar på samma sätt en gång
till på ANDRA KNÄT!
Så nu sitter jag här och tittar på medan TVÅ lårkakor växer ikapp på båda mina knän.

Det gjorde som sagt inte så ont precis när hon gjorde det, men nu bränner det i hela
benen! Satan i gatan vad förbannat ont de göööör!!!

◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊

Något positivt med dagen är dock att jag redan idag kunde åka och
lämna min sadel på omvärmning!
Dem sa förresten att det var kul att se en så välskött sadel!
Kul att få höra med tanke på att jag verkligen försöker hålla den i skick :)
På fredag ska jag hämta den, så det ser ut som det blir tävling till
helgen ändå (förutsatt att jag KAN GÅ)!


Såhär ser tyglarna ut :)


Dessutom.... dam dam daaaam!
Jag beställde äntligen ett par nya tyglar!
Det är det enda som fattats mig och min utrustning - nu behöver jag verkligen
inget mer! Men det hindrar mig ju inte från att vilja ha mer saker... Hehe!
I alla fall, ett par Dyóntyglar blev det, som jag provhållt massor av gånger.
Har jag mängder med tur har de kommit på fredag, annars på måndag..!



Jag red lite på Wembley också!
Han är verkligen superfin, lydig och har ganska hög ridbarhet.
En lite lustig grej med honom är dock att han har ganska fyrtaktig galopp, det
känns ju onekligen lit lustigt!

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ska du tävla på Frosta?!! :O:D Ingen större framgång på min jakt efter tävlingsskjuts, som vanligt... ;( Ringde till pappa, vilket man gör om man absolut inte kan hitta någon annan på hela jorden, och "han skulle kanske bort men om inte så kunde han i så fall skjutsa. Ring på fredag så bestämmer vi då!". Yeah right, vilket betyder att han nu stängt av mobilen och inte svarar förrän om sisådär 1 vecka... Så nej, änsålänge ingen skjuts och tävlingen ser lika mörk ut som vädret idag ;(

2010-05-12 @ 20:17:37
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: joelle

Svar; hahaha jag vet! det var därför det lät fel...

2010-05-12 @ 21:53:56
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Men fy! Då får du krya på de stackars benen! :)

2010-05-12 @ 23:46:30
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Stackare :( Kan då säga att dyon tyglarna är helt underbara ;D har dom med gummi och dom är lätt dom bästa jag hållit i. Dom där är säkert minst lika bra för dom kommer ju från älsklingsmärket ^^

2010-05-13 @ 14:34:40
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0