"Hej då-ritualer"?

Ja, har ni några "Hej då-ritualer"?
Alltså något speciellt ni gör innan ni åker ifrån stallet?
Kanske något som gäller rent generellt i ert stall?


Det har vi i alla fall i vårt stall, typ ;)
När man ska gå ropar man klart och tydligt 'Hej då!', och får då ungefär
17 svar från stallets alla hörn, haha.

Efter att det allmänna avskedet är det dags att säga Hej för dagen till sin
lilla skrutt, och det sker på ett lite mer speciellt sätt.
Nämligen att man rabblar upp hur mycket ens häst betyder och hur mycket
man älskar honom/henne i ett anda andetag.
Detta gör man dock ganska tyst så att bara hästen ska hör det...!

Haha, lite lustigt - men det är så det går till!

Jag brukar nöja mig med att säga något som:
'Hej då Kenny, mitt hjärta'

Men den som är bäst på andetags-kärleks-förklaringen är en 12-årg tjej
i stallet som heter Linnéa, hon hinner säga hur mycket som helst på ett
andetag. Det brukar bli något i stil med:
'Puss, puss, puss evita! Du är bäst i hela världen och jag älskar dig
jätte-jätte-jättemycket! Puss och kram så ses vi imorgon!
Älskar dig!!! Du är bäst!!!'


Haha, gulligt va?



Idag blev det i alla fall lite tömkörning för Kennys del!
Hon var duktig, men nästan lite lat - det måste jag kolla upp...
Förhoppningsvis hade hon bara busat mycket i hagen idag!

I morgon blir det hoppning för Ellinor, för att
fira ett hemtentorna är inne, haha!



Kommentarer
Postat av: Tove's Hästblogg

haha så gulligt :)



Fast jag håller också på sådär.. typ: "Hejdå älskling, älskar dig, du är bäst, godnatt" haha sen kollar jag boxdörren femtielva gånger :P

2010-05-06 @ 23:10:33
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/
Postat av: Louise

Det har jag aldrig tænkt på ! Jag har dock oxå en "hejdå ritual" måste jag erkænna! Haha



Vad kul att plugga. Trivs du med det ? Jag funderar fortfarande på vad jag viull gøra med mitt liv, men kommer inte fram till något !

2010-05-07 @ 05:50:04
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Lina

Eftrsom jag har hästarna hemma och inga inhyrda har jag ju liksom ingen att säga hej då till förutom hästarna, och det har nästan blivit till en tvånghandling! ^^ Hur dåligt humör jag än är på (ledsen, arg, whatever) så MÅSTE jag säga "God natt, tjejer!" när jag släcker (även när jag i höstas hade en valack i stallet, han fick bli tjej vid släkning) :P

2010-05-07 @ 13:07:21
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Haha :) Jag har ju eget stall så säger inte hejdå till nåra andra personer. Men om jag går från stallet och ska tillbaka senare säger jag typ: ses senare hästarna! Och när jag släcker på kvällen säger jag: sov gott, älskar er! haha :) Man får typ dåligt samvete annars x)

2010-05-07 @ 13:25:09
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0