Lilla häst, lilla häst, vilka skutt du tar!

Förhoppningsvis kommer jag kunna få tag på film+bildbevis på det här
eftersom tjejerna i stallet filmade spektaklet med sina mobiler!
Men än så länge får jag bara berätta ;)

IDAG HOPPADE JAG OCH KENNY 1.25M BARBACKA!!!

Det var jättespännande, och förvånandsvärt okomplicerat!

Resterande inlägget är det roman-varning på, men det är mest för att jag ska
kunna gå tillbaka i arkivet och analysera senare...


Jag kom bara på att jag kanske skulle hoppa några språng innan tävlingen på
söndag, och eftersom jag inte hämtar sadeln förrän i morgon så fick de bli barbacka.
Tjejerna i stallet har aldrig riktigt förstått sig på varför jag rider barbacka 1-2 gånger i
veckan och blev alldeles lyriska när de fick höra att jag tänkte hoppa, haha!

De var så 'snälla' och hjälpte mig att göra iordning Kenny innan, jag säger "snälla"
eftersom skitungarna (♥) sprayade hela hästen med galnsspray så hon var hur hal som
helst (inte jättekul) ;P
Jag tänkte bara hoppa några språng och sedan rida ut i skogen en sväng, men tjejerna
hade andra planer - det blev ett shownummer i paddocken istället!

Först skuttade vi kryss...
Sedan hoppade vi några hinder efter varandra på kanske 1,00m ungefär...
Tillslut hoppade vi ett räcke på 1.25m och en 5½:a med utsprångsoxer på 1.25m med
en presenning hängandes över!
Det var så himla ballt!
Kenny kändes så fin, och filmerna visade efteråt att hon verkligen hoppade superbra!

Sedan spårade det dock tyvärr ur ganska ordentligt eftersom tjejerna blev lite väl
exallterade... Jag skulle hoppa 5½:an en gång till och när jag red iväg för att påbörja
anridningen höjde de hindret så att det var asstort när jag red mot det igen. Jag blev så
överraskad att jag kom av mig, och då vek Kenny på sidan och jag åkte av rätt in i
hinderstöden - slog mig dock inte som tur var.
Men jag ville inte avsluta så, så jag bad dem sänka till ca 1,00m och provade igen, men
då hände samma sak och jag åkte av igen. Denna gång slog jag mig ganska bra,
stukade bl a tre fingrar på vänsterhanden...
Men det var bara att sitta upp igen och rida mest med en hand - då hoppade hon bra
men spänt, så jag bestämde mig ändå för att avsluta och skrittade ut en sväng.

♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦ ◊ ♦

Jag är ändå väldigt nöjd med hur hon var i början; Ridbar, reglerbar, lydig men
lagom busig och verkade tycka att det var skitkul.
Det var synd att det blev så fel med det stora hindret, men jag hade inte velat hoppa
så högt barbacka eftersom jag inte kan hjälpa henne på samma sätt som med sadel...
Jag är även lite chockad över att jag åkte av två gånger, jag faller liksom aldrig av!
Ibland akn det gå år mellan de gånger jag väl åker av, och då rider jag ändå mycket
avkastarkungar, barbacka och gör lite våghalsiga grejer ibland utan att tänka mig för
egentligen.
Men men, sådana här saker måste vi lära oss att ta oss igenom också!


Tjejerna i stallet verkade ändå grymt imponerade av min balans, haha!
De tyckte att vi såg ut som John och Milton, haha!


I morgon ska vi hämta sadeln
och förhoppningsvis har mina
nya tyglar kommit! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0