Nämen..?

Kenny gick verkligen suuuuperbra idag!!!

Jag har varit lite, lite orolig eftersom hon verkat så matt ett par dagar, igår
fick jag till exempel smacka så att jag blev öm i läpparna när vi tömkörde X)

Inge bra, men idag var hon sig själv i kvadrat - i possitiv bemärkelse!
Jag kan helt plötsligt komma åt henne och komma till ridning på ett helt nytt sätt.
Jag vet inte vad som har hänt, men jag gillar det!

Vi red ett ganska lätt pass på ca 40 min, inomhus också eftersom
det blåser orkan här nere vid västkusten.


I skritten var hon nästan bäst. Jag kunde göra alla mööjliga sidvertsrörelser
utan att hon började takta eller slog sig fri, hon bara gjorde det som om det var
det lättaste i världen. Dagens favoritövning i skritten blev denna;



Alltså sidverts á la spanska ridskolan!
Fast dem gör det i galopp och vi i skritt ;)
Det går alltså ut på att man flyttar hästen sidverts över medellinjen.
Inte så mycket fram och tillbaka utan snarare först baken till vänster, sedan
baken till höger
och så vidare. Kenny gjorde detta superbra, perfekt faktiskt!
Så nu ska det bli en av våra uppvärmningsövningar, helt klart!

Sedan i galopparbetet gick vi över till Peders nya övning på H&M - We love horses.
Det är egentligen en gammal klassiker, men lika väl mycket användbar!
Jag fick dock ändra distanserna 20+14m och fick därför 6+4 galoppsprång.
Detta kunde vi sedan variera till följande;
6 + 4
7 + 4
7 + 5
6 + 5
Och sedan samma variationer i andra varvet.
Det var bar anågon enstaka gång vi kom fel, och då var det jag som la mig i för
mycket, annars fick hon galant över bommarna!

Åh jag är jätteglad!
Kenny var så himla fiiiin!!!



Lördag
- Rida Kentucky på förmiddagen
- Rida ut Kenny om det inte spöregnar hela dagen,
annars kanske vi hoppar lite studs!

Söndag
- Kenny ska till equiterapeuten vid lunch och kolla sig,
hon har ju några 'svaga områden' som behöver kollas
lite då och då.


Kommentarer
Postat av: caroline

SV: jag kommer nog att beställa Antares förbygeln från SEG ska bara höra först om jag kan få köpa flera olika clips att byta med

2010-05-12 @ 14:05:15
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0