Tävling hos Harplinge Ridklubb!


Älska youtube-kvalité - inte!

Kenny var strålande idag, en riktig stjärna!

Detta var ju första gången vi skulle åka helt ensamma på tävling, alltså
själva utan groom. Dock räknade ju smart-maja inte med att allt skulle ta så
mycket längre tid när man är ensam! :O
Så jag kom helt ur fas!
Allt blev jättestressig, så som tur är hade inte mina föräldrar åkt hem än utan
mamma kunde komma till undsättning ♥
Hon om dock inte förrän jag redan var framme och hade veterinärbesiktat,
insett att det bara är 15 ekipage före mig och börjat brodda i ren panik!

Vi han bara rida fram i ca 5 minuter, men Kenny var jätteduktig i alla fall!
Väl inne på banan var hon superfokuserad :D
Jag kom åt henne men skänklarna, och eftersom jag fick rida på kombinationsbettet
kändes hon lagom avslappnat/lagom taggad!


Senast jag och Kenny hoppade på HRK's utebana
var 2008, 80cm!


När jag gick banan (när jag åkte förbi anläggningen innan jag hämtade Kenny i stallet)
på morgonen uppmärksammade jag banbyggaren om att hinder nr 5 inte såg helt
korrekt ut. Det var en oxer i lite nerförsbacke, så bakbommen var lite lägre än
frambommen - inte ok!
Så väl inne på banan gick alla hinder bra ända till hinder 5, där jag frös till lite eftersom
jag har dåliga erfarenheter av bakåtvända oxrar (Jag 'råkade' hoppa en en gång med
Kenny innan jag förstod vad det innebar, och efter det ville inte hon hoppa mer...)
Så då slutade jag rida, Kenny blev lång och fick med sig frambommen med bakbenen.
Efter det gick resten av banan jättebra, så ett pet blev det!
Men det börjar arta sig, vi hade näst snabbast tid! :D


Två till bilder från 08!
Jag var junior och beväpnad med väst, hehe!


◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊ ◊

En grej jag tänkte på inne på banan var att vattenmattan var valbar,
Alltså man kunde välja mellan att hoppa vattnet och ett helt vanligt räcke - på en
regional tävling!?
Jag trodde sådant bara förekom på Pay n Jump's?

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

Vaaa? På en regional tävling ska man ju inte kunna välja :O förutom om det är accumulator och då är det ju bara på det sista hindret man kan välja. Gud va konstigt :s

2010-05-16 @ 21:04:22
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Ja ellerhur. Gud vad konstigt :S Och väljer man det lätta hindret ska det ju straffa sej på nåt sätt också (som i accumulator får man ju mindre poäng om man inte tar jokern). Men vadå stod hindrena bredvid varandra ba: Varsågod välj :s??

2010-05-16 @ 21:13:20
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hinder nr 5 var inte alls schysst byggt!

2010-05-16 @ 22:22:12
Postat av: Sara Jansson

sv; Alltså så himla konstigt :s Undrar va det va för konstig banbyggare egentligen xD Jag menar valbara hinder, bakåtvända oxrar?! xD

2010-05-17 @ 11:52:53
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Haha förhoppningsvis slutar klubbar att anlita henne eller så går hon en kurs eller nåt xD

2010-05-17 @ 12:05:53
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Riktigt fint såg det ut iaf! Ni är duktiga :D

2010-05-17 @ 14:15:11
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

det var inte en ackumulatorhoppning då?

2010-05-19 @ 13:22:25
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0