Tjohooo!

Emma och Kentucky kom 5:a i 1.35 i Falkenberg!
Han ska tydligen ha varit superfin - så nu finns det lite hopp om framtiden ♥



Stort Grattis Till Dem!!!



För Kenny blev det lite markarbete i paddocken idag.



Tanken var först att ha lite trav- och galoppcavaletti, men så höll de i en dressyrlektion
precis där jag lagt bommarna, så jag började känna på henne med våra basic-övningar:
- Sidverts i skritt
- Serpentinbågar med övergångar trav/skritt
- Sidverts i trav

Så mycket längre kom vi inte innan jag insåg att Kenny var superstel i högersidan.
Det gick bra i skritt och trav, men i galoppen hade jag jättesvårt att komma åt
henne (som vanligt ;))!
Det var bara att börja med den förvända galoppen och rida för kung och fosterland!
Tillslut blev hon mjuk som en mask att rida, så himla fin!
Då arbetade hon avslappnat i en djup rund form och var hur avslappnad som helst.
Halter och ryggningar gick fin-fint!
Det var verkligen kul!

Även om det oftast är superjobbigt (rent fysiskt) att rida Kenny, så kan jag ändå
tycka att belöningen när det då går bra är så mycket större!
Kenny är ingen häst man kan sitta upp på och så är hon avslappnad och ridbar
av sig själv - man måste jobba fram hennes ridbarhet.
Därför känns hon extra fin när hon går rätt, då vet man att man själv gjort rätt!

Idag red vi med dressyrsadel och det tredelade bridongbettet.
Kändes också lyckat eftersom hon verkade lita på bettet mot slutet!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg

SV: åh tack :) känns skönt att det är flera som tyckte jag gjorde rätt val. Jag kan lätt bli så osäker i sådana situationer för jag är sådan som vill göra allt rätt och alla nöjda/positiva och glada.

2010-05-02 @ 21:36:02
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Linda

Jättefin blogg ! :D

2010-05-02 @ 22:57:31
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: joelles hästblogg

sv; ja men han tog kort åt FORF och de bilderna ska dom ha till marknadsföring eller vad det var daniel snackade om ;/

2010-05-02 @ 23:09:17
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv verkligen!

2010-05-03 @ 11:27:00
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Freddi

Duktig häst (och ryttare) - 135 är rätt högt det! ;)

2010-05-03 @ 22:37:47
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0