Bjällerklang! Eller nått...

Ute faller snön
I hage Kenny står
Och äter sitt granriiiis
När ljudet henne når (från brumme-bilen alltså)
Sedan sadeln lägges på
Och pelhamet såklaaart
Med mig hon sedan sig beger
I väg med väldig fart!!!

Ungefär så sjöng jag när jag hämtade kenny i hagen idag vid lunch-tid för att rida ut i snöskogen!
Det var verkligen snö överallt i morse, och det är det inte ofta här i Halland vill jag lova!
Därför kände jag att vi måste ta vara på detta fina vinterminne, med en galopp i skogen, och som hon galopperade!

Till och börja med var hon ju helt geln eftersom jag stört hennes rutiner genom att komma och ta in henne tre timmar för tidigt, det räcker för att Kenny ska inbilla sig att hon ska åka på tävling eller nått - och så blir hon super förväntansfull och bara springer omkirng i boxen. Suck!

När jag märkte att hon var så på tårna vlade jag att ha pelhamet idag, jag ville komma hem levande helt enkelt...
Tacka gud för att jag valde att sätta på snösulorna, förresten. Jag tvekade ju faktiskt där ett tag..!

Iväg kom vi i alla fall, och när jag väl lät kenny börja galoppera fanns det ingen återvändo. Jäklar va hon galopperade! Snön bara yrde och jag höll på att skratta ihjäl mig eftersom jag blev så förvånad XD
Vid ett tillfälle lyckades jag dock få stopp på henne, då tog det tvärstopp eftersom hävstångseffekten från bettet tog till ordentligt. Så stod vi still i kanske 1 min för att jag ville att hon skulle andas lite, men så fort jag efter den minuten lättade på tyglarna var vi iväg igen - helt galen var hon! Men vi hade kul i alla fall! Haha..!

Tog en massa bilder så fort jag fick chansen också! Om det här är den enda snön jag får se i vinter, så ska den dokumenteras!


Stranden vid steninge..!




Dessa små är klickbara ;)

Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Nej åker mest dit för att lära mig mer och för att ha kul och sånt. Har du någon mailadress till dom eller bör man ringa?

2009-12-16 @ 19:51:19
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Japp, skrev med den nu:)

2009-12-16 @ 21:21:33
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Hej hej, nu har jag börjat blogga igen :)

2009-12-17 @ 09:42:05
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0