Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag tänkte jag då ta igen lite för bus-ridningen igår. Men bara lite...
Planen var att rida ett markarbetespass i ridhuset med lite bommar att byta galopp över. Innan någon nu gallskriker för att jag lär Kenny byta galopp över bom, så är det inte direkt det sätt jag föredrar - men det är det sättet hon föredrar, och då blir det så.
Jag har provat alla "korrekta" sätt att lära henne byten, men hon blir bara stressad. Om hon får byta några gånger över en bom först, så gör hon byten utan bommen sedan utan problem.
Egentligen har jag inte tänkt att lära henne byten alls, inte än i alla fall - just eftersom hon blir så stressad av nya saker och kommandon. Eftersom hon ändå byter av sig själv när vi hoppar en bana har jag egnetligen inget problem med att hon inte byter på kommando. Det är väl bara det att det hade gjort saken lite enklare för mig.

I vilket fall som helst hann jag kanppt börja min övning innan de kom in och skulle hoppa i ridhuset.
Kenny hade verkligen varit superfin och lyhörd under uppvärmningen, men sedan var hon övertygad om att hon också skulle få hoppa, och då blev hon så exalterad att jag knapp kunde få henne att skritta.

Det har egnetligen gått lite för lång tid sedan hon fck hoppa, om man bortser från mini-skutten igår. Men jag vill verkligen rida ut en sväng först...

Vi får se hur jag löser det ;)



Kommentarer
Postat av: josse

Får man fråga vad det är hon har på sig på bilden? Någon slags sele? :) nyfiken

2009-12-13 @ 14:52:52
Postat av: Maja

Haha, va söt du är!

Nej, det är hennes grimma som jag dragit ner på halsen eftersom jag försökte ta julkort på henne, och ville inte ha grimman på eftersom det förstörde bilden. Ville inte ha henne lös heller, så jag trädde helt enkelt ner grimman bara ;)

2009-12-13 @ 20:22:09
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: lisa Welin

Åh vilken fint stall!! är det där du står ? :)

2009-12-13 @ 22:21:42
URL: http://lawn.blogg.se/
Postat av: josse

Hahaha, ser det nu! Känner mig nååågot efterbliven :P

2009-12-14 @ 15:45:43
Postat av: Anonym

vart ligger det där stallet? :)

2009-12-14 @ 22:40:03
Postat av: Maja

Det är Lynga Hästgård utanför Halmstad :)

2009-12-15 @ 10:39:58
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0