En tanke...

På bara det här senaste året har Kenny (och jag för den delen) utveckats otroligt mycket.
Nu ser hon ju faktikst ut som en riktigt häst ;)

Innan när jag ridit för nya tränare eller om någon bara sett mig och Kenny rida så har de utgått ifrån att hon är 4, eventuellt 5 år. De har sagt saker som "det där gör hon riktigt bra för sin ålder", "Otroligt musklad för en 4-åring!" och "Jag tror vi slutar där, det är dumt att pressa en så pass ung häst". Skrattretande med tanke på att hon är 10...

Jag har i dessa fall berättat hur det ligger till med Kenny, att hon är 10år på utsidan, men 4år på insidan.
Hon har aldrig fått chansen att lära sig saker, så man får helt enkelt ta det lite som det kommer med Kenny :)

Hur som helst så har det alltid handlat om hur utbildad och rutinerad hon är, aldrig att hon skulle ha ett barnsligt sinne. Hon har alltid varit väldigt mogen, även om hon har all anledning att vara världens rebell egentligen.
Nu är det dock så att kenny inte har någon kompis i hagen, och har inte haft det på snart ett halvår eftersom hennes hagkompis gick bort. Därför står hon nu mest och vilar eller lunkar runt lite i hagen.
Det vill säga, ända tills jag kommer in i hagen.
Som när jag ska mocka hagen till exempel... Då får hon världens bus-anfall, det räcker att man smackar lite eller säger något till henne så blir hon superbusig!
Filmade lite idag, varning för att det blåste när jag filmade!
Lägg märke till:
- Kennys blick
- Ko-sparkarna
- Breeee-sladden vid 02.11, höll på å skratta ihjäl mig!


Hon hade kunnat hålla på hur länge som helst!
Hon är så fin min lilla toka!

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

haha vilken söt :P

2009-12-08 @ 10:36:58
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ha,ha vilket busfrö =)

2009-12-15 @ 09:43:05
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror din häst är äldre än 10...



kolla www.krk.se under hästar och stallkatter. privathästar

2009-12-28 @ 18:16:18
Postat av: Maja

Till Anonym:

Jag har redan varit i kontakt med KRK och den som importerade henne till Sverige.

Jag brukar säga att hon är 10-11-12år, men eftersom så mycket tyder på det förstnämnda så har jag som sagt tagit upp frågan med tandläkare och veterinärer.

Efter att ha spenderat en viss tid på ett försäljningsstall på Irland så vet jag även hur det går till där, och det är inte i närheten av så noga som man är i andra länder. Hästar gick från att vara 10 till att vara 6 över en natt, med hjälp av till exempel "tandläkare". Plus att dem bilderna på KRK's sida omöjligt kan vara av en 7 åring. Jag hade gissat att hästen på bilden var omkring 4, inte mer - och det samma säger dem jag frågat och visat bilderna (MYCKET erfaret hästfolk). Och med tanke på att det inte var direkt ovanligt att 3-åringar gick som ridskolehästar på Irland så finns det stor anledning att tveka på hennes papper, som för övrigt försvunnit under mystiska omständigheter...

Jag tänker inte lägga ner mer tid på att spekulera i hennes ålder, då jag absolut inte tänker gå så långt som att försöka ändra hennes pass mm... Så som jag ser det så har jag bara eventuellt ca 2 "extra" år med henne, på köpet så att säga...

Men jag hade inte litat på informationen som ges angående Kennys förflutna, det finns mycket suspekt information om den, och jag har själv fått höra de mest absurda historier som visat sig vara mer eller mindre sanna...

2009-12-28 @ 22:38:13
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0