F-f-f-f-f-frost..!

Idag var hela min dag vit. Allt var täckt av ett vitt frosttäcke och det var sviiiinkallt!

Jag har haft så mycket kläder på mig idag att ni anar inte, i stallet till exempel:
- Strumpbyxor
- Ridbyxor
- Hellånga Dyónchaps med tjockt läder
- T-shirt
- En tunnare ulltröja
- En tjockare ulltröja
- "Team Lynga"-jackan
- Nya regnjackan
- Halsduk
- Färskinnsvantar
- Raggsockor
- Ullfodrade kängor

Anledningen till att jag hade så här mycket på mig var för att jag gett mig fan på att rida ut idag.
I och för sig fick jag och Kenny inte så mycket för det eftersom det var tjäle i marken och bara gick att galoppera och trava på en nylagd skogsväg som var kanske 700m lång..:/
Men men, det var mysigt i alla fall ;)

Jag kom på en supersmart idé idag igen också :P
Kenny är ju så lång i ryggen att jag ännu inte hittat ett rid/ländtäcke som verkligen passar. Hennes rumpestump sticker alltid ut i kylan! Så det ridtäcket vi använder mest nu är vår golden stibe-filt, men den går ju inte att sätta fast! Så idag kom jag på den lysande idéen att lägga golden stribefilten under sadeln istället för att schabrak, och det satt som en smäck! Hon var varm och go under filten hela ridturen och den låg på plats superbra!
Kul kul!

Haha, fast ni skulle ha sett oss - vi såg ut som missanpassade michelingubbar när vi red iväg :D
Tyvärr var det ingen på plats som kunde ta kort :(
Får ordna det en annan gång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0