Gårdagen

Igår blev det lite lattjo öajban ridning :)
Jag har ju sagt att jag ska försöka få in lite sådant ibland, och igår var det för kallt för att rida seriöst, och jag ville inte tömköra igen.
Vi började med att jobba ordentligt i skritten, eftersom hon inte blir svettig av det lika fort. Sedan travade vi runt lite på serpentinbågar och gjorde lite skänkelvikningar och andra sidvertsrörelser, så i galoppen fick hon galoppera på i ganska djup form lite kors och tvärs. Det blev lite förvänd gaopp, lite ökad, lite samlad, lite enkla byten osv.
Det var skönt att bara galoppera runt lite, så att hon fick omma igång med sin muskulatur som blivit lite stel av kylan. Men hon blev inte svettig som tur var..! Bara gald :D

Sedan fick jag sitta av och hjälpa Linda att longera Nykle (friesern som jag berättat om), han gick ju som hingst ganska länge, tills han var närmare fyra år. Därför har han en ganska stöddig attityd mot sin ägare, och blir skitarg när jag ställer på honom. Igår höll han på att sparka mig 3 gånger bara för att jag ville att han skulle gå fram i höger varvet. Han har mycket svårare för att balansera upp sig själv i höger varv, och gör allt för att slippa anstränga sig.
Men tillslut gick han riktigt bra i både skritt och trav, vi tog ingen galopp igår...!


Nu ska jag på en liten utflykt, om det går bra så berättar jag mer om det sedan - annars förblir det en hemlis :P

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha eller hur, Jos Lansink och John Whitaker kommer alltid att förbli bäst! ;D

2009-12-20 @ 19:23:35
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0