Ireland

OBS! Spela Galway Girl i huvudet på er själva när ni läser det här inlägget ;)

Satt och kollade igenom några bilder på datorn och snubblade över mina Irlandsbilder.
Jag har bara 10 kvar på datorn då de andra var på mammas datorn när den crashade :(
Har dock nästan 100 st i ett fotoalbum :)

Tänkte i alla fall visa er de 20 jag har, eftersom det är ungefär 13 månader sedan jag kom hem därifrån nu!

WOW, vilken tid det var alltså - viket äventyr! Jag kommer minnas det hela livet, och Irland, landet, människorna, hästarna kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta <3

Kanske ska berätta lite snabbt om hur det kom sig att jag var där;
Vi hade en 5 veckors praktik "work experience" på mitt gymnasium, och jag valde att spendera den på ett av Irlands största ridcenter: Clonshire equestrian centre.
Det var mycket som var väldigt konstig och annorlunda, men för det mesta var det bara underbart!
Jag menar, hur många spenderar 5 v på irland i oktober-november och har TVÅ dagar med regn!? Det är sjukt!
Dem tyckte det var kul att få dit mig också, då dem flesta praktikanter de har tydligen inte var så duktiga, och det är ju alltid kul att bli uppskattad!
Jag fick verkligen göra allt möjligt, allt ifrån att hjälpa Valentin med inridning/utbildning av unghästarna och träna yngre tävlingshästar/ponnyer och visa dem för eventuella köpare tillsammans med Dan som ägde centret till att hjälpa Noringa med Huntinghästarna och fodringar mm.
Behövde mocka en endaste dag, sedan red jag bara - och hjälpte hovslagaren ibland! De var helt fascinerade över att jag kunde så mycket om att sko, haha! Vi hade en del livliga diskusioner jag och Kieth :)
Här kommer några bilder i alla fall:

Nori och TK på terrängbanan- clonshires egen bild!


Jag håller faktiskt i ett rep ;)

 

Lynx, Father Jack och JD
Tre supergoa killar som jag red nästan varje dag!

 

TK red jag varje dag, han ägdes av en mångmiljardär som skämde bort honom grrymt mycket!
Sista veckan tvingade dem på gården mig att tävla 1m meter med honom, och det gick
riktigt bra, haha! En riktig buse var han i alla fall!
Ursäkta min sexighet på denna bil XD

 

Såhär såg nästan alla hus ut i byn Adere, urgulliga!!!

 


Hade bara en bild på terrängbanan! I mitt fotoalbum har jag ca 50 bilder på bara hinder :O
Dem hade en av irlands största terrängbanor, med 150 hinder om jag inte minns fel!
När jag kom hit hade jag kommit in i en period då jag var lite osäker i hoppningen, och ville inte hoppa så högt.
Men det fick de ur mig ganska fort genom att boktavligt talat tvinga mig över 1.20m höga fasta hinder i form av murar och stockar samt ett 1.50m nerhopp i djupt vatten - jag grät faktiskt vid några tillfällen, men det bet inte på de helgalna irländarna! Varing för det alltså, man kan inte säga nej till dem på terrängbanan!
Jag tror i och för sig att dem endast gjorde det för att de kände att jag behövde det. Jag litade inte på mig själv och min förmåga - så då tvingade de mig att lita på den. Man kan inte styra på ett sådant hinder och tveka..!

 

Det fanns en helt pantastiskt pedantskött park på jag vet inte hur många hundra (eller tusen?) hektar!
man kunde rida omkirng över de vackra broarna och på de urfina stigarna i timmar utan att se ett ställe två gånger! Helt otroligt vacker! På min lediga dag gick jag en en tjej till, Lisa, omkring och bara tog kort i "Hollywood Park" nästan hela dagen!

 

Utsikten från mitt fönster <3

 

Irland var en helt fantastisk upplevelsa, och jag har lovat att åka tillbaka - har bara inte hittat någon tid ännu..!
Som jag nämnde ovan fick man vara med om en del saker som man inte skulle göra här hemma i Sverige, och de gör vissa saker som jag blev urförbannad på. Men det goda väger helt klart över det onda i slutändan! :D

Om ni undrar något är det bara att fråga på, jag hade kunnat prata om mitt Irlandsäventyr i timma!!!


Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Gud va roligt ställe det verkade vara på! Jag funderar på att åka till Irland och jobba där i sommar, du vet inte om dessa tar in "sommarjobbare" eller om man måste dit på praktik?

2009-12-16 @ 14:20:17
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0