Jag vet...

... att jag sagt att bloggen ska läggas på hyllan ett tag, men jag har redan fått rid-abstinens!!!
Det går inte en dag utan att jag går och analyserar mitt och Kennys problem.

Idag hittade jag dock ett första steg mot problemlösningen!



Jag fick hur mycket insipration som helst!!!
Detta är en bok för de som är lite mer rutinerade; De som redan kan ganska mycket och som därför inte behöver allting förklart så himla noga. Det är nämligen mer som en bilderbok, med en lite längre presentation av de olika områdena/övningarna/tipsen och sedan följer en liten kommentar eller lätt förklaring till varje bild.
För mig var detta helt perfekt!
I boken tar de upp exakt de saker som jag behövde påminnas om, som exempelvis hur mycket vi ryttare faktiskt inverkar. De visar en bildsekvens (anridning, avstamp, språng och landning) på hur ett "litet" ryttarfel som en sänkt blick påverkar hästans språng - helt galet mycket!
Lika så att ryttarens oförmåga att rida korrekt på böjtspår och att aldrig riktigt "bli klar".
De tar även upp massor av bra övningar, både bom och hopp för teknik, balans, rytm och samspel, löshoppning, hoppning på lina osv.

Yes! När det är dags att sätta igång Kenny igen ska jag verkligen prova deras tips, och verkligen tänka mig för vad jag faktiskt gör när jag sitter i sadel..!

Kommentarer
Postat av: sara

vad heter författaren? låter som en inspirerande bok!

2009-11-09 @ 16:02:09
Postat av: Maja

Oj, missade visst att skriva det: Lesley Bayley och John Bowen. ;)

2009-11-09 @ 22:41:38
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0