Jahapp..!

Ja då var man sjuk då...

Inge kul alls faktiskt; ont i halsen, ont i huden, ont i kroppen, allmänt trött och lite feber (bara en grad typ).
Det var dock betydligt värre i morse än nu - så förhoppningsvis går det över fort ;)

Kan ju också nämna att jag hatar vädret! Och att vi inte har något ordentligt torkrum för täcken i stallet. Det är verkligen i superanläggning, men det fattas verkligen ett torkrum!

I nuläget tar det omkring 3-4 dagar för ett täcke att torka. Det betyder att jag har fått stå på huvudet i Kennys garderob och rotat fram hennes allra första regntäcken som inte passar längre.
Det i sig är ju också lite skrattretande - vem förutom jag har en 10-åring som växer ur sina täcken!?
Så nu har hon alltså tre täcken på tork, var av ett verkligen täcker hela rumpan på henne, ett täcke som måste impregneras och två för små, men torra än så länge, som jag letat upp på loftet (var av ett har ett hål).
Kul..!

Hösten är inte den ultimata häst-årstiden. Helt klart inte.

Som Miss independent-och-hästägare var det ju bara att pallra sig till stallet i all min sjukliga prakt och börja mocka. Elisabeth hade dock varit en ängel och gjort i ordning Kennys höpåsar! <3
Kenny var väldigt frustrerad dagen till ära, hon förstod inte alls varför jag var så grymt trååååkig!
Därför bestämde hon sig för att liva upp stämningen lite när jag (med grimma+longerlina) tänkte gå med henne 15 min i ridhuset. Hon var väldigt på G, så jag tänkte att om hon får trava av sig lite på linan lär det väl inte skada. Hon.Var.Helt.Galen. GALEN I tell you!
Hon skrämde livet ur ponnymaffian som red i ridhuset med sina mega-caprioller, bocksprång och glädjetjut.
Inte en bra dag att inte ha krafft att hålla emot kan jag ju säga. Efter något varv stannade hon dock. Tvärstannade och blåste upp sig till den milda grad att jag trodde hon skulle lätta från marken..!
Hon är ju onekligen väldigt snygg när hon står där med sin lockiga man och svans och helt enorma svarta ögon - men ändå. Hålla på att köra med matte på det viset går inte för sig..:P

Sedan åkte jag förbi Hovgård och köpte en stooor säck med morötter till henne. Morötterna i den säcken är helt groteskt stora, måste nog ta kort på dem i morgon X)

Sist men inte minst så har jag beställt en ny regnjacka till mig att ha i stallet idag (är så sjukt trött på alla som regnar igenom. En seglarjacka ska väl i alla fall tåla lite halländskt regn!?) och så kunde jag inte låta bli ett matchande täcke till Kenny - hon behöver ändå ett nytt svettäcke, då kan jag slänga något gammalt ;)
Det var egentligen inte meningen att de skulle matcha, tänkte inte på det förrens efteråt. Jaja, ska ta bild på dem när de kommer i alla fall - så får vi se om det blir snyggt eller inte ;P



Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Vart i Halland bor du? Bor också där, så vi kanske har träffats på tävlingar någon gång ;)

2009-11-23 @ 19:29:09
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0