Tömkörning advanced!

Haha, eller ja - så avancerat var det kanske inte ;)

Vi  har ju bara provat på det här med tömkörning några gånger, då i ridhuset och det har varit lite svårt med kontrollen även där inne. Idag gjorde jag i ordning Kenny till fullt körbart skick och tömkörde redan ut ur stallet (brukar annars leda henne en stund innan jag börjar använda tömmarna).
Idag tänkte jag nämligen att vi skulle vara i paddocken istället, och började med en riktig daredevil mannöver - vi körde ett varv runt hagarna. Kenny tyckte först att det var lite konstigt att hon skulle gå först, men tillslut insåg hon hur koolt detg var och gnatade iväg i en väldig fart.
Jisses vilken bra skritt hon har när hon vill :D
Sen körde vi lite i paddocken en stund, skritt och trav. Mest skritt - för jag blev så varm av att springa efter henne, och jag vill inte att hon ska gå på volt alldeles för mycket eftersom vi gör det så mycket när vi rider.
Hon var i alla fall riktigt fin, så det var kul.
När vi var klara i paddocken gick vi ett varv runt gården (= en bit på asfaltsvägen till och med) och det var nemas problemas. Tänkte att om det här gick så bra så kanske man kunde köra ut med henne i skogen någon dag - kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0