Vad är det här lurviga för något?

Jo då - det är min häst!


Vad ända in i allt som är heligt kom det ifrån!?
Kenny har aldrig fått vinterpäls innan, håren har bara blivit en gnutta fler - aldrig längre..!
Men nu när hon har vilat så har jag lagt märke till att hon blivit lite ulligare, men inte tänkt mer på det.
Idag när jag red (skritt, trav och lite galopp i ca 20-25min) så blev hon svettig! Både där sadeln legat och på halsen och lite mellan bakbenen - what'sup with that!?
Jag har alltid varit så tacksam över hennes fullblods-gen som inte gett henne urdjurspäls på vintern, och så helt plötsligt slutar det fungera? Vi snackar i och för sig inte så mycket hår, kanske 3mm längre än vanligt. Men det är fortfarande just det, längre...! Det blir till en b-vitaminkur och att se till att hon inte fryser helt enketl, för det är fortfarande inte långt nog för att klippas...

Typiskt!


PS!
I Know you love my paint-work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0