Bakåt..?

Ja, idag kändes det inte så bra under ridpasset faktiskt - men jag ska inte gräva ner mig i det riktigt än.
Kenny var stel och springig och stark, det kändes som om jag inte hade någon inverkan alls..!
Till en början hade jag mina "inbäddade" sporrar på mig (ett par 20mm sporrar med bomull på sidorna inlindade i vetflexlindor så att trycket från dem blir mjukt och inte spetsigt) men hon blev jättestressad av dem, så jag fick ta av dem efter en stund. Till saken hör dock att hon inte gått ett ordentligt dressyrpass på ganska länge nu, och det vore inte så konstigt om hon är lite stel efter galopperna på fälten igår... Plus att jag var trött och har fortfarande grymt ont i huvudet... :(

I alla fall så fick jag jobba så mycket med skritten och traven att det aldrig blev tid eller ork för någon galopp...
Men mot slutet var hon ändå hyffsat lösgjord och avslappnad och hade kommit tillrätta med bettet och mina hjälper, så jag får väl bara ganska nöjd ändå.


Det kan ju faktiskt inte gå bra jämt :P

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

så sant så, vi alla har dåliga dagar

2009-10-28 @ 20:57:37
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Rebecca

kul med en till hästblogg :)

passa på och gå in i min blogg och tävla :D

2009-10-28 @ 23:17:08
URL: http://www.stallrr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0