Första Danne-träningen

Det är jobbigt att ha dressyrträning klockan sju på morgonen!



Men, Danne har ju bara möjlighet att komma ner hit till halmstad var 3:e månad, så det är bara att bita ihop.
Det gick riktigt bra idag faktiskt..!
Han sa att Kenny blivit mycket bättre, att hon är betydligt coolare och inte lika springig längre. Han sa också att våra mål inte är så långt borta som jag tror, och att nu när Kenny blivit så pass mycket bättre måste jag se till att hålla jämna steg.
Det är första gången någon antyder att det inte är Kenny som är "dålig" eller inte håller måttet, nu är det hon som är bra och jag som måste våga lita på min känsla mer. Jag blir lite för "motorisk", framförallt i galopparbetet.
Konstigt nog så känns det väldigt bra att det är så.
Nu är Kenny så pass duktig att jag kan börja koncentrera mig på mig själv lite när jag rider, och inte hålla all fokus på henne. Nu kan jag lägga energi på att verkligen känna efter när jag rider, och sen följa den känslan.

Det viktigaste vi gjorde idag var:
- Skänkelvikning skritt, överdriven sidversrörelse
- Övergångar skritt - trav med bibehållen form och lugn
- Skänkelvikning trav, hela och halva diagonaler
- Övergångar trav - halt, även trav direkt ur halten
- Övergångar trav- galopp, även skritt - galopp
- Förvänd galopp, volter och öppnor längs långsidorna
- Halter från trav och skritt, bibehållen eftergift
- Ryggning med bibehållen eftergift
- Ställa höger och vänster i intervaller i skritt och trav

Ja, det blir ganska mycket "basic" eftersom det viktigaste är att Kenny inte blir stressad. Det grundläggande, lösgörande arbetet är i princip det enda vi gör under våra ridpass.
Men det är det som funkar bäst för oss än så länge..!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0