Gårdagens ridpass

Hon var helt galen igår igen.
Det är nu helt klart och tydligt att jag inte kan rida ut med hackamoret..!
Jag hade ju provat att rida med det tredelade i förrgår, och det visade sig att det hade nypit henne lite i högre mungipan (panik från min sida!) och eftersom jag ska hoppa idag och vill göra det på vanligt bett, fick hon gå med hacket igår. Problemet var ju då bara att jag skulle rida ut igår...
Hon var superpigg av någon konstig anledning (hon har ju ändå gått ganska hårt den här veckan...) och studdsade omkring på grusvägarna - hon behövde galoppera av sig.
Men med tanke på hur det gått sist jag galopperade på fälten med hacket kändes det inte jättelockande...
Istället red vi till galoppbanan och började med att trava ett varv - det gick fooooort!
Men efter det varvet var hon lite tröttare, trodde jag, och fattade galopp.
Problemet var bara att ett halvt varv före Kenny hade det kommit en till häst - och Kenny skulle ikapp till varje pris! Jag blir så trött på henne ibland... :P
Men jag återfick kontrollen förvånansvärt fort och så kunde vi galoppera hyffsat behärskat runt banan, lite i båda varven. Två gånger när jag tog en förhållning tog hon spjärn och gjorde mini-caprioler - men det var allt!

efter ridpasset var det dags att tvätta pannluggen!
Det är vårat nyaste mission. Hon har nämligen alltid haft en väldigt fin och fluffig pannlugg - men nu är nästan allt borta! När jag kollade efter hade hon typ mjäll i hårbotten (men bara just i pannluggen, konstigt?), och det verkade som om hon kliat sig. Så nu tvättar vi med Head & Shoulders och det blev stor skillnad på en gång! :D
Thank God!

I eftermiddag komm Barbro för att hjälpa oss med självförtroendet i hoppningen!
Det ska bli så himla spännande att se vad vi kommer fram till!:D

Skriver mer i kväll...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0