Nerver

Jag är faktiskt inte nervös än, men det är nog bara för att jag vet att jag inte får bli nervös, för då blir Kenny nervös och då blir det inge bra!
Igår var det ju tänkt att vi skulle ha en mysig uteritt för att vi båda verkligen skulle slappna av inför hoppträningen idag (jag upprepar, första på typ ETT ÅR), men så blev det såklart inte.
Jag red ut med hackamoret och när Kenny då stack ut på ett fält och började bocka var min första reflex att bra i tyglarna för att få upp hennes huvud. Nu vet väl alla vad som händer när man drar i ett hack? Den förbannade hävstångseffekten som Kenny har fobi för kopplas på och vipps börjar hästen göra caprioler istället...
Jag har aldrig varit så nära på att åka av utan att faktiskt göra det i hela mitt liv!
När hon äntligen stannade var det för att hon inte kunde hålla balansen längre eftersom jag satt framför sadeln, med händerna inflätade i manen och fötterna ikrokade varandra runt hennes hals.
Adrenalinet dunkade i huvudet på mig!

Om hon får ett liknande frispel i kväll kommer jag att strypa henne! ;)




Film och foton kommer i kväll, efter hoppningen...

Kommentarer
Postat av: johanna

lycka till!

2009-10-14 @ 16:32:10
URL: http://kickstartyourheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0