Träningsvärk och lite allt möjligt

Jag har grym träningsverk efter 2 timmars ridpasset igår - jesus vad mina ryggmuskler dunkar!
Jag kan bara tänka mig hur det känns för Kenny, även om hon är väldigt fit just nu...
Det blir helt klart ett lugnt lull-pass idag. Hade gärna ridit ut, men vädergudarna verkar ha andra planer :(

Just nu sitter jag och läser igenom vad mina lärare förväntar sig av min Hemtenta, och jag belv faktiskt ganska lättad! JAG trodde, ocg var helt säker på, att det skulle vara 8 frågor á 2 sidor = 16 sidor :O
Men det är bara FEM frågor! Halleluja!
Och i deras praktexempel på en hemtenta hittade jag inte mindre än 6 felformulerade meningar och felstavningar :) Feels gooood!

Nästa gång jag är på skolan (torsdag) ska jag gå och kolla på anslagstavlan hur det gått på salstentan, det är lite nervöst faktiskt. Jag kommer bli superdeppig om jag måste göra om det. Jag har aldrig gjort ett omprov i hela mitt liv, känns onödigt att behöva börja nu...

I morse åkte jag till stallet för att kolla så att Kenny fortfarande levde efter gårdagens pass, det gjorde hon - men hon verkade lite trött faktiskt. Så jag gav henne några pepparkakor och så var allt som vanligt igen X)
Hon gör verkligen allt för pepparkakor, det är det enda godiset hon gillar förutom äpplen, morötter och kanelbullar.
Idag var det ju då ganska "varmt" 10 grader redan klockan 9, så hon fick bara ha det bomullfodrade bucastäcket med hals på sig idag. Jag passade på att mocka lite i hagen när jag ändå var där. Det är så fruktansvärt tråkigt att jag vet inte vad!
Jag gör allt som har med Kennys skötsel att göra med ett leende på läpparna, men att mocka hagen är döden!
Det hade inte behövt vara det, men eftersom gräset i Kennys hage fortfarande är långt på vissa ställen så fastnar grepen i tuvorna och trasslar in sig och gör inte som man vill!
Och så vill man ju inte bryta sönder grepen heller, utan man får stå där och lirka i gräset - det tar sån tid!!!
Men nu är det ju gjort i alla fall, förhoppningsvis behöver jag inte göra det igen på ett tag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0