Alfahonan!

She's got speed my babe
Got what I need my babe
She's got the ability
To make a (wo)man outta me
But most important of all
Let me tell you
My lady's got balls

Hehe..!
Det jag försöker säga är att Kenny nu officiellt bestämmer i stallet.
Här om dagen stod hon och den ranghöga fuxmärren bredvid
varandra på gången, helt lugnt vänder Kenny på huvudet och ger fuxen
en stenhård blick (inge öron bakåt eller nått, men kylig blick) varpå
fuxen helt coolt tar två steg bort från Kenny och ställer sig mot väggen.
Det såg så himla lustigt ut!

Nu är Kenny helt klart kung i hagen, och flyttar runt på andra lite
som hon behagar ;)
Med detta har hon också börjat brunsta lite tydligare, innan hade man
ingen aning om när hon brunstade eller ej.

Lite fränt att "mammas bäbis" gått och blivit stor på riktigt! <3



Idag blev det dock ingen ridning.
Bara rykt, massage och promenad (Kenny fick beta lite!).
Jag har kännt att hon reagerat lite när jag kontrollerat hennes rygg de
senaste dagarna, inte mycket, men hon visar ändå en reaktion.
Igår kändes hon även lite stel i början av framridningen, även om det
släppte när vi började hoppa.
Jag misstänker att hon spänt sig i ryggen när hon gått ute i blåsten
utan täcke
, och att detta lett till en sekundär spänning i bogarna vilket i
sin tur ger henne ett lite kortare stelare steg.

Det blir nog en ganska lugn vecka fram till tävlingen på valborg...
Rygg och eventuellt även bogarna ska masseras med Arnika varje dag.
Lördag+Söndag ska hon tömköras, sedan blir det så många uteritter vi
kan och en hoppträning för Ellinor någon dag.
Dessutom ska hon ha täcke på sig med enda undantaget om det blir över 10
grader varmt och ingen blåst (eller köldeffekt)...


Mo Bhan <3



Kan ju förresten berätta att jag ska åka och rida Kentucky i morgon
(hingsten som jag kanske skulle få ha), och det ska bli kul!
Han är så grymt trevlig att rida!
Ska försöka knäppa en bild på honom så ni kanske få se lite eyecandy!

Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

SV: haha xD (A)

okej :(

2010-04-23 @ 21:24:33
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Lisa

JA DET SKA DU! (ta bilder alltså)

2010-04-23 @ 22:15:14
URL: http://www.lisasfanclub.se
Postat av: Joelles hästblogg

Svar: awww tack:D

2010-04-23 @ 22:30:35
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Tjena Maja ;) haha jag jobbar, jobbar i ett galoppstall också rider jag unghästar hos hon som äger och har fött upp fellow. Jag skulle väl egentligen pluggat, men är så fruktansvärt kluven på den punkten har ingen aning om vad jag ska bli. Vad pluggar du själv? Jobbar du också eller? Kraaaam <3

2010-04-24 @ 16:27:47
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Njaa, blir väl varannan dag i galoppstallet ungefär och två gånger i veckan för Gunilla. Inget milijonärjobb men det är otroligt roligt och lärorikt :)

2010-04-24 @ 21:43:32
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0