Fint väder och busiga hästar!

Wow - idag ver det verkligen 18-19 grader varmt hela dagen!
GÖTT!

Det var dagen till ära dags att sitta upp på mitt vilddjur också!
En uteritt kändes lämpligt, och en av ponnytjejerna i stallet hängde
på med sin C-ponny också!

Det gick jättebra att skritta, Kenny klev på som aldrig förr.
Men sedan började vi trava, och traven blev ganska snart galopp,
och galoppen gick ganska fort tillslut.
Där satt då jag på ett löst spänt hackamore och försökte komma på
hur jag tänkt egentligen...



Kenny längtar efter gränslöst gräs!


Dock lyckades vi behålla kontrollen och kunde bryta av till trav igen
efter att hästarna fått busa av sig lite. Kenny fortsatte takta och slänga
lite dramatiskt med huvudet, men det kändes mest bara kul att hon var
glad!
Hela rundan tog ca 40 min, och då var det ändå mycket skritt :)

I morgon blir det lite hoppning inför fredagen!
Förhoppningsvis kan Ellinor hjälpa mig lite, men jag har inte sett henne
på några dagar så vi har inte kunnat bestämma något...


Yeye, hoppning blir de i alla fall!
Sedan på onsdag är det dags att rida Kentucky-bucky igen :D
Tydligen hade han varit riktigt busig under deras hoppass idag också!
It's in the air...

Kommentarer
Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

SV: Jag är faktiskt lite sugen på det eftersom att hon kändes så klockren i helgen men har bara ridit två lokala med hästen hittills så känns som att det är lite tidigt att debutera 110 tyvärr!



Dem har alltid haft med 90 cm och 1 meter på 1 maj-tävlingarna men dem klasserna är inte med i år så det känns lite tråkigt att inte kunna vara med och tävla på hemmaplan! =(

2010-04-27 @ 07:58:09
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

SV: Jaa men det kommer säkert gå jätte bra :)



Du har ändå tur som rider i början av helgen för banan brukar bli rätt dålig efter någon dags tävling men var ute och red där i veckan och då var underlaget jätte bra!

2010-04-27 @ 15:15:51
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0