Gode Gud, säg att det är vårkänslor!

Idag är det full rulle i vårt hus eftersom det kommer massa släktingar på middag klockan fyra. Snacka om att jag får de lite stressigt när jag både ska hjälpa till att städa huset OCH fixa allting inför tävlingen i morgon!?

Till saken hör att jag gick upp tidigt idag för att kunna motionera Kenny och få gjort lite på morgonen, och Kenny har varit helt vild!
Jag brkar ju tömköra dagen innan tävling, bara för att hon ska få jobba lugnt i en låg fort och bara slappna av... Idag körde hon vara upp huvudet i vädret och sprang omking som en elefant i paddocken. Jag kunde knappt hålla henne ibland! Så fort den som hade utsläppet gick förbi med en häst var det samma visa om igen. Hon var till och med uppe och sprang en vända på vallen som går runt paddocken! Herre gud! Så har hon aldrig gjort förut!
Vart kom denna galna häst ifrån och vad har hon gjort med min superfina Kenny?

Tillslut satt jag upp barbacka och fick rida en stund istället - då har jag mer kontroll i alla fall! Red mycket skänkelvikningar och förvänd galopp för at verkligen komma åt henne, sedan försökte jag bara få henne att tagga ner...

Som sagt, jag ber till Gud att det bara är ett ryck av vårkänslor, för är hon såhär i morgon kommer det bli plocke-pinn inne på tävlingsbanan!

Igår var vi ändå ute och galopperade, så hon borde inte ha såhär mycket överskottsenergi... Jaja, man får väl bara göra det bästa av situatonen. Tävlingen är ju fatiskt bara ett rutin-och-tävlings-tränings-tillfälle.

Nu ska jag städa lite innan jag åker tillbaka till stallet och ser hur mycket jag får gjort... Åker nog tillbaka i kväll vid 7-tiden och badar henne (hon är nämligen meer gul än vit just nu *suck*).


See Yah!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej!

Jag vill tacka för din medverkan i tävlingen på min blogg där man kunde vinna ett snyggt täcke från Charlies Häst & Hund.



Tävlingen är nu avslutad och vinnaren är publicerad på min blogg och kontaktad via mail.

Så gå in och kolla om det vart du!



Kramar/ Stockholmsjenna

2010-04-04 @ 19:40:34
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, kænner igen det dær med gula hæstas! Skimmlar ær otroligt fina nær de ær just skimmlar! Tænk om det inte fanns skimmelshampoo, det ær min ræddning i alla fall !

2010-04-04 @ 20:59:44
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0