Lite ur fas?

Nu får ursäkta om bloggen varit lite ur fas, jag har haft så mycket att tänka på. Men nu har en hel del klarnat upp, som tur är ;)

  • Det blir ingen 4-åring, den var helt ok fin - inte fantastisk. Och en sådan här impulsgrej kräver stjärnglans ;)
  • Jag har varit hus en multi-terapeut (en kille som kan alla möjliga häftiga saker) för att kolla upp min kropp. Den är lite sned kan vi konstatera, och det är pga att mitt ena ben är typ 2 mm längre än det andra. Typiskt! Dessutom måste jag få i mig mer magnesium, och försöka äta mindre vete eftersom det gör mig trött.
    Jag är helt klart öppensinnad och det ska bli spännande att prova!
  • Jag och Kenny ska hoppa lite för Ellinor fram tills tävlingen om två veckor, som är utomhus ÄNTLIGEN!
  • Jag ska göra upp en rida-Kenny-plan, få lite mer struktur och där igenom göra ridpassen mer effektiva. Detta kommer ni sälvklart att få ta del av när den är klar!

Dilemmat de närmsta veckorna är dock;
Vilka klasser ska vi rida på tävlingen om två veckor?
Det kommer vara en stoooooor gräsbana, 'snällare' banbyggare än sist, men det finns så många alternativ att välja på!!!


Alternativ 1
Endats starta på Fredagen.
1,10+1,20 avd B igen, jag rider ändå inte för att vinna utan för att få rutin och då kan man väl lika gärna göra det lätt för sig? Plus att det blir hälften så dyrt att starta avd B istället...

Alternativ 2
Endast starta på Fredagen.
1,10+1,20 avd A. Kanske behöver jag och Kenny känna att det är tävlingen på riktigt för att prestera bra? Vi kanske satsar mer om vi kommer till omhoppning och har roligare ihop då? Tävlingar ska ju faktiskt vara roligt och inte en pärs... En anna sak är ju att om det skulle gå bra får jag kvalpoäng till Lamicell Cup.

Alternativ 3
Tävla både Fredag och Lördag.
1,10 på Fredag, 1,15 (nationellt) på Lördag, båda avd A.
Å ena sidan känns det som om det skulle bli lättare att rida 1,15 istället för 1,20, samt passa på att rida 1,15 eftersom det inte finns så många sådana höjder. Å andra sidan skulle jag kunna tänka mig att en regional 1,20 och en nationell 1,15 är på ungefär samma svårighetsgrad.

Ett 4:e alternativ skulle kunna vara att hoppa alla tre klasserna...
Humm...!


Har ni några råd?

Kommentarer
Postat av: m

prata med din tränare :)

2010-04-17 @ 11:24:06
Postat av: Joelles hästblogg

2010-04-17 @ 19:07:44
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Joelles hästblogg

Ojdå råkade skicka en tom kommentar (a) Vart är tävlingen?

2010-04-17 @ 19:08:08
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Joelles hästblogg

Men där går inte 1,15 på lördagen? :o

2010-04-17 @ 20:06:49
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0