Min häst äger!

Hon var verkligen superfin på påskhoppningen i stallet idag!
Det var lite så och så med organiseringen kring hoppningen, men Kenny höll sig kool och väntade på mina instruktioner. Hon ville dock väääldigt gärna hoppa, haha!
Det är så härligt nu när hon verklige söker hindrena!

Idag hade de plockat fram en del av våra tävlingshinder, och Kenny kikade inte en extra gång på varken kulverten, vattnet eller det smala jokerhindret. Tyvärr ser man inte jokerhindret på någon av bildern, men det är 1.70 brett, och jag ramade inte ens in Kenny ordentligt i anridningen, men hon hoppade fin-fint ändå :)

Det blir verkligen helt annorlunda, mycket mycket bättre språng när jag rider på det vanliga tredelade bettet + martingal! Jag är så glad för det!
Vi får se om det fortfarande fungerar när hindrena blir större, men jag hoppas det! :D

Här kommer lite bilder från filmen
(som jag inte orkar lägga upp;):

hinder 1


hinder 2


Hinder 3


hinder 4


hinder 5

De sista hindrena blev dolda bakom hästar och hinderstöd, men hon kändes superfin!
Hindrena är mellan 1,00 -1,15 m.


Nu ska jag på middag!

Kommentarer
Postat av: Joelles hästblogg

Svar; Jag rider på ett rakt pelham med hyffsat korta, det är inget baby pelham men inte heller normallånga. Tack för tipset ska testa det:D

Har redan testat henne på jaktkandar, hon trivdes inte med det i munnen, utan gick och slängde med huvudet och var allmänt irriterad :/

2010-04-03 @ 08:50:14
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

SV: ha ahr en gigantisk manke! både hög och lång.. :P japp det har varit grymt svårt att hitta en passande sadel till både honom och mig. :)

2010-04-03 @ 18:19:13
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare- Vinn en La Kim luva sponsrad av Ponnyprakt.se

Sv: Jag håller med, det är inte resultatet utan känslan! :) Jag är jättenöjd med henne så tänker inte gå och tänka på det utan blicka framåt istället :P

2010-04-03 @ 23:25:47
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Vad kul att det gick bra :D

sv; Haha ja dom har ju det xD

2010-04-04 @ 11:16:01
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0