Tävling i Falkenberg!

Okej, med denna bild vill jag bara fastslå en sak:
MIN HÄST ÄGER!!!

Bommarna ligger på 1,10 - så fattar ni vad hon kan när hon vill!?
Eller som min kära svåger sa när han fick se bilden:
"Maja! NASA ringde, och de vill ha tillbaka sin raket"
Haha!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tyvärr blev själva ritterna väldigt ojämna idag, så det blev lite plocke-pinn...
Jag kan faktiskt ta på mig själv många av rivningarna; Jag var så himla skitsjuk idag :(
Jag kunde inte hjälpa henne en endaste gång, så när det gick för fort eller vi kom lite fel fick bommarna trilla, jag orkade verkligen inte även om jag ville :(

Kenny var i alla fall en stjärna och jag känner mycket hopp inför framtiden!
Det var verkligen kul att tävla idag, även om jag helst varit frisk ;)

Höjden är ju verkligen inga problem, och idag kändes rytmen bättre plus att linjerna gick mycket bättre. Utomhus är helt klart Kennys grej!

Nu kan det bara bli bättre och bättre!
Tjohoo!

Lite bilder från framridning och 1,10:





















1,10 - 3 nedslag

 

1,15 - 4 nedslag X)
Men ett jäkla tempo, haha!

 

Två saker bör tilläggas

1. Ser ni vilket öronspel hon har hela ritterna?
Hon va verkligen superuppmärksam på vad jag gjorde, och kanske var det det som var problemet. Hon väntade på min hjälper som aldig kom ;)
Kul att se såhär i efterhand att hon var så lyhörd i alla fall!

2. Vi tog faktiskt ett gigantiskt steg i vår utveckling tillsammans igår!
Mellan klasserna unde jag gå tillbaka till trailern med Kenny helt själv, ta av alla grejerna och bara be henne gå in. Sedan kunde jag utan problem stänga transporten, ge henne vatten + mat och sedan gå och kolla på de andras ritter.
Hur grymt e inte det!?
Innan har hon knappt gått att lasta, och absolut inte kunnat lämnas ensam utan att få laustrofobi och panikångest. Det kan man verkligen inte tro när man ser henne nu ♥


Kommentarer
Postat av: joelle

Svar, nej dånnblev vi utesölutna hahaha stoppade på andra och blev as förbannad så fick en tillsägelse av dommaren (usch låter hgemstk, har aldrig hänt innan men hon låg helt rätt så blev bara så hinmla arg...) sen ett stopå i kombinationen för att hon halkade.. men men ! nej mamma missade fila...

2010-04-30 @ 21:51:51
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: Tack! :) hmm, Faluns nationella är det nog ;) Hehe tycker ni är så lika ulrika och nella, (www.ulrikaasplund.blogg.se

2010-05-01 @ 19:48:47
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: ulrika

SV: Haha det kanske vi är? Båda har vita hästar och typ lika utrustning iaf:P

2010-05-01 @ 21:57:13
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Carro

Fan vad roligt att det börjar kännas bättre igen! (: PRecis som sagt, nu kan de bara bli bättre!!



Vi ses och hörs snart! <3

2010-05-01 @ 23:20:39
URL: http://oradd.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ja precis, det känns bra att känna att vi ändå klarar av dessa höjderna så pass bra eftersom det är dem vi ska köra på några gånger till nu... :) Känns skönt också att bevisa för vissa bloggläsare att han inte är en skithäst som inte ens orkar hoppa 1 meter (med tanke på första tävlingen)... ;P



Hihi, jag har faktiskt sporrar!! :D Det är sånna med svart gummi längs den delen som sitter mot stöveln, så det är bara "kulan" som är i metall... ;P



Kul att det kändes bra på din tävling med! WE rock! ;D

2010-05-02 @ 10:48:31
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: joelle

Du vet inte om det var någon fotograf som var där och tog kort?

2010-05-02 @ 15:08:04
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Sara - Jansson

Det var en vit häst som hette Kilkenny i stallet där vi hade hästarna uppstallade i helgen, vilket sammanträffande haha :)

2010-05-02 @ 17:31:52
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: rebecca

Sjukt fin häst :) följa varandra på bloglovin?

2010-05-04 @ 16:01:22
URL: http://minriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0