Vädergudarna vs. Maja

Jag tror att jag hade en nära döden upplevelse igår! :O

Jag bestämde mig nämligen för att cykla till stallet. Jag har tänkt på det ganska länge, och nu när det är vårigt och skönt väder så kändes det som om det var dags :)
Vägen dit gick jättebra!
1 mil på 25 minuter kändes bra på en gammal damcykel, haha!

Väl framme i stallet var det dags för konditionsträning med Kenny (i förrgår var vi förresten bara ute och tömkörde på asfalt och klättrade i backar i ca 30min) och hon var såklart super duper pigg!
Vi skrittade först hela vägen till skolans galoppbana, det tog omkring 20 minuter. Väl framme fattade Kenny direkt vad som var på gång och började takta på snedden och larva sig så fort vi red förbi ett terränghinder. Hela gräscirkeln innanför galoppbanan är nämligen skolans terrängbana!
vi började med att trava ett varv runt. Jag gapskrattade typ hela varvet eftersom hon travade som en travhäst eftersom hon ville komma snabbt runt så att hon skulle få börja galoppera, haha! Ett varv har jag för mig är 1,4 km...
Sedan var det dags att galoppera.
Det gick i varierad fart, men först galopperade vi ett varm.
Sedan 5 min skritt, och då började det ösregna.
Men vi båda hade så mycket adrenalin just då och tyckte att det var så kul att vi galopperade två varv till non stop i lite lugnare tempo. När vi sedan skulle hem började det regna ännu mer!

Väl tillbaka i stallet fixade jag det som var kvar att göra väldigt fort för att inte hinna bli kall innan jag hoppade på cykeln igen för att bege mig hemåt.
Kan ju säga att jag INTE hade regntäta kläder och därför var blöt in på bara skinnet redan INNAN jag satte mig på cykeln.
"Jaja" tänkte jag "värre än såhär blir det inte!"
DÅ BÖRJADE DET SNÖA!

Fyyyyyy, säger jag bara!
Jag fick cykla hem i snöblandat regn när jag redan var genomvåt!
Det verkar som om vädergudarna inte vill att jag ska cykla mer till stallet....

Jag har grym träningsvärk idag, så det får nog vänta lite i vilket fall, hehe...



Bilder kommer senare...

Kommentarer
Postat av: Lotta

ussch, vilken dag!

Vi hade också snö och regn men jag han rida kakan innan och hoppträningen var i ridhuset så jag höll mig torr

2010-04-21 @ 12:46:21
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Haha tack men NEEEEJ! Jag ser ut osm en tolvårig pojke utan smink. Jag lovar, ingen vacker syn! haha.

2010-04-21 @ 12:50:51
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0