Boxbyte!

Dagen blev inte direkt som jag planerat X)
Tur att jag i alla fall kan skratta åt det såhär efteråt!


Eftersom jag skulle byta box och stall idag, så behövde jag:
- tömma min gamla box,
- skruva ner och diska krubba+vattenhink,
- "inreda" den nya boxen (hänga upp likit, städa fönstret, hänga upp kennys vanliga vattenhink osv),
- tömma gamla foderrummet,
- fixa plats och ordning i nya foderrummet,
- tömma sadelkammaren
- fixa plats och ordning i nya sadelkammaren.

Eftersom jag visste att det skulle ta sin lilla tid tänkte jag åka till stallet vid ett, och eftersom det varit snöstörm tänkte jag att det var smart att gå ut och gräva fram bilen halv ett.

JAG ÅKTE TILL STALLET KLOCKAN TRE!!!

Vad gjorde jag då mellan halv ett och tre?

JAG SKOTTADE!

Alla vägar i steninge var plogade utom vår, och den enda snöskyffel som finns är grannens gigantiska (en sådan på båge, jättestor och jättetung).  Så det var bara att skotta, och skotta och skotta och skotta och skotta...

Jag har gråtit, jag har kräkts, men mest av allt har jag bara skottat.
Efter två timmar kom grannen ut och hjälpte mig, TACK :D, och vi räknade ut att jag skottat omkring 200 kvadratmeter och överallt var det 50cm högt med snö. Det var så himla jobbigt - men tillslut gick det.

Jag var som en kokt spagetti i hel kroppen när jag väl kom iväg till stallet, och jag hade ont precis överallt.
Jag kan fortfarande inte lyfta armarna över huvudet och mina axlar har svullnat upp på ett sätt som inte känns riktigt naturligt... Men jag hoppas att det går ner över natten :)


Min grannen i snön, såhär mycket är det i hela min trädgård och på vägen! :'0



Allt i stallet gick smidigt dock, Kenny var den enda hästen ute (Nykle hade varit ute någon timme också) och hon fick gå ute lite längre eftersom jag inte hade någon ork kvar att rida.
Jag måste vara förberedd på att hon kommer vara lite orolig och okoncentrerad de kommande dagarna, det brukar hon alltid bli vid lite större förändringar...

Tyvärr blev det inge bilder - jag totalt glömde det!
Men jag lovar att fixa det tills i morgon :D

Alla ponnytjejerna var jättemysiga idag i alla fall, jag tror jag och Kenny kommer trivas jättebra där inne där det är lite mer "action" ;)

Nu orkar jag inte lyfta armarna mer för att skriva - så Hej då på er, haha!

Kommentarer
Postat av: Elin

Otroligt fin häst du har.

Men fattar inte att du orkade skotta sååå mycket!

Jag hade gett upp!

2010-02-03 @ 22:40:02
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

ojoj! det var inte illa! någon kommer nog ha träningsverk i några dagar framöver ;)

Hoppas det kommer funka bra i nya stallet!

2010-02-04 @ 08:08:00
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Karoline

Stackare, jag hade aldrig pallat. Steninge? Inte i Märsta va?

Det ska bli kul att se bilder från det nya stallet :)

2010-02-04 @ 10:35:13
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Elin

Du hade inte kunnat gå sista biden eller så?

så du hade slippit skottandet..



inte bra att axlarna är svullna, håll koll på dom så du inte får nån inflammation i leder eller så.

Kan ju bli så när man överanstränger dom!



Härligt o höra att fler än jag pratar med sin häst :D

Och jag håller med dom är lite som psykologer

2010-02-04 @ 13:34:54
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: usch då! det lät ju inte särskilt roligt :o hoppas det blir bättra snart i alla fall då ;D

2010-02-04 @ 13:40:36
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy va jobbigt att skotta så där länge!

2010-02-04 @ 15:09:13
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0