Hälsokoll inför 2010 på G!

Jag känner att det vore skönt att checka av lite innan tävlingssäsongen drar igång på allvar!
Egentligen hade kanske det ultimata varit att låta en veterinär gå igenom henne, men efter alla resor till veterinären för något år sedan så känns det onödigt att åka dit om man inte ens är misstänksam att det skulle vara något.
Kenny blir nämligen väldigt orolig vid veterinärstationer och sedan går det inte att köra henne i trailern på ett halvår, så jag undviker det gärna om det går...
Dock har min moster en superveterinär som eventuellt ska komma och kolla på en av hennes hästar på hemmaplan inom kort, och då skulle hon kunna kolla igenom Kenny också.
Om just denna veterinär kan komma så blir det nog en genomgång, för finns det något som inte står helt rätt till så kommer hon att hitta det och göra något åt det! :)

Det som ska göras är:

x Tandläkaren; Kolla hur hennes hål växt igen och antagligen raspa ner hennes hakar.
x Träckprov; Funderar på att prova "Kollamasken", det känns väldigt smidigt? Frågan är bara om jag ska vänta med detta tills det går att mocka hagarna, det är ju inte kul att få reda på om hon har mask, och sedan inte kunna göra rent i hagen och avmaska på en gång...!
x Eventuellt en veterinärkoll; Som jag nämnde ovan :)


Det känns som en bra idé!
Bra också eftersom jag då måste ha dessa utgifter i åtanke när jag går lös inne på Scandinavium, haha!



Apropå Scandinavium!
Hur ser era shoppinglistor ut?

Det jag ska kolla efter är;
  • Pelhamstroppar - Till exempel Treadstone har gjort en variation av ett delta som är så grymt mycket snyggare än ett vanligt. Ett alternativ är att jag lär mig rida effektivare på två tyglar så att jag kan använda bettet på bästa sätt.
  • Lädergrimma + grimskaft - Till transporten.
  • Novabett
  • Tävlingsskjorta - Kan verkligen inte bestämma färg!!!
  • Väst - Då jag lyckats pönta min Equilineväst ska jag kika efter en ny, gillar verkligen en från Joules!

Idag ska jag börja städa i Sadelkammaren också!
Det är rätt bra att göra det ibland, så att man ser hur grymt mycket grejer man har och vad man verkligen behöver!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det stämmer, jag är Linus lilla syster :D Köpte Iris i sommras hos Emma :)) Är det du som har den där "skimmeln" som är uppstallad hos Emma föresten? ;o Tyckte den va så grymt fin XD



Hahah säger som Emma; Iris är som en liten barbie häst :') Hon är jätte fin & trevlig att rida :)) Målet med henne är faktisk 4-års championatet och hon ska snart iväg på inhoppning :)) Det går som sagt va jätte bra med henne :D Såg oxå att Emma skulle vara med och tävla i Laholm, jag ska nämligen dit och vara hästskötare åt min tränare, så kanske träffar henne då :D Vad e det för häst du har? :)

2010-02-01 @ 20:34:15
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling med pris från Tiffany & Co.

Går hon på sommarbete?

Då tycker jag att du ska göra kolla masken typ 1 månad innan hon ska ut på betet. För då hinner du få träckprovet, hinner avmaska och mocka ut hagarna och redo för att släppa ut på betet.

2010-02-02 @ 10:09:16
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0