I'm not really a watch and see kind of girl

Idag åkte jag och "världens bästa hästskötare"-Carro till Laholm för att kolla lite på de regionala tävlingarna, men framförallt lära mig vägen dit!
Jag är lite paranoid på den fronten; Jag måste ha kört en sträcka utan släp innan jag gör det med släp.
Tänk om jag skulle köra fel med trailern på - inte kul!
det går ju inte riktigt lika smidigt att vända och så då, plus att jag kommer vara mer nervös.
Så det känns helt enkelt bättre att åka dit "ensam" en gång först.

Vi tog oss dit utan större problem (jag var ofocuserad och körde förbi ett ställe där vi skulle svänga) och vi hann se sista halvan av 1.10 och första halvan av 1.20 innan vi åkte hem igen.
Det var min gamla tränare Lotte som byggde bana och det var nostalgiskt och kul att träffa henne igen!
Banan var väldigt bra måse jag säga, jag hade verkligen velat rida den, det hade varit en super första start för året! Men det får bli en annan gång.
Jag höll på att bli galen av att sitta på läktaren dock, jag vill också tävla, nu!


När jag satt där och kollade bestämde jag mig för en sak också:
Sköt dig själv och skit i andra!
Jag börjar bli trött på att människor i min närhet inte peppar och tror på mig och Kenny vad det gäller tävlandet, även om jag vet att de bara gör det för min skull - för att jag inte ska hoppas för mycket så att jag blir besviken om det inte går så bra som jag tänkt mig.
En del av mig blir egentligen bara mer peppad, eftersom jag då vill visa dessa människor att KENNY KAN!
Men det är klart man blir lite trött på att ständigt behöva försvara mitt val av häst...

Tävlandet är såklart inte allt, framförallt har jag och Kenny kul ihop! Men vi kommer helt klart satsa om det känns rätt nu i vår, och då kommer det krävas lite mer än slappt yttre support för att stoppa oss!


Kenny rockar fett - deal with it!





För övrigt så blev det ett lätt tömkörningspass idag!
Hon fick gå i en lite överdrivet djup form med aktiva bakben och god ryggverksamhet i skritt och  trav med ganska tätt mellanliggande övergångar i början. Som avslut fick hon trava i lite friskare tempo, men fortfarande djup och väldigt taktfast och fin! Ingen galopp idag.
Ska nog försöka hålla tömkörningspassen såhär lösgörande och lugna. Krav kan jag ställa när vi har bättre förutsättningar = när jag sitter på :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaa syynd att du nt vaar där på lördagen :/ Var oxå där då & träffade faktiskt Emma som haft Iris :D Läängtar såå sjukt mkt till alla tävlingar :))

2010-02-08 @ 08:03:58
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Rebecka- Dressyren

sv: Aha gud vad roligt:D Min kompis ska också vara med i den :) Vilka klasser ska du starta?

Åh tack så mycket<3333

2010-02-08 @ 11:44:56
URL: http://dressyren.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Sv, ja vist va den härlig med alla färger =)

Kan hålla med om att man saknar sommarregnet, nu får det vara slut på den här vintern ^^



Jättefin häst du har! =)

2010-02-08 @ 13:37:24
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/
Postat av: Rebecka- Dressyren

Sv: Aha , gud vad roligt:D Vad är det för häst du <3 Jättefin!

2010-02-08 @ 15:16:20
URL: http://dressyren.webblogg.se/
Postat av: Frida

jaa om det bara kunde va sommar (:

2010-02-08 @ 16:38:43
URL: http://fridaahagelberg.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fin blogg :)

2010-02-08 @ 16:44:04
URL: http://rrebeckagranstrm.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Vsg ^^ Ja, visst är hon?

2010-02-08 @ 18:46:10
URL: http://rrebeckagranstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0