Kexet Kenny!

Idag var min lilla häst superladdad av någon anledning :S

Hon som alltid annars står som ett ljus vid uppbindningarna höll nu på att veva med frambenen (utan att skrapa dock) och ge mig mängder av otåliga blickar....
Hon verkade tycka att jag borstade för länge och snappade i luften efter bettet när jag skulle tränasa henne.
Herre gud, tänkte jag - detta kommer aldrig gå!

Planen var att göra en repetition av förra markarbetespassar, som var grymt jobbigt - men riktigt bra!
Vi hade såklart otur med att någon skulle hoppa samtidigt, men det rörde inte Kenny ryggen idag.
Hon tittade inte ens på dem utan brydde sig bara om mig - så glad jag vart!
Redan från början kunde jag bara tänka "lugnare" och så gjorde hon en halvhalt :D
Vi travade och skrittade i en halvtimme innan vi fattade galopp, och galoppen var jobbig idag också, men betydligt bättre än sist ändå! Hon blev inte lika springig utan galopperade i en lugn galopp och även om hon blev stressad när jag korrigerade hennes "utsmitade bog" på volten i högervarvet så hittade vi snabbt tillbaka till rytmen igen.
Åh, det var så skönt!



En an ponnytjejerna i stallet sa att hon ser ut att bära sig mycket bättre nu än innan, och att hon använder sin stora hals istället för att hänga på den ;)
Ett stort plus för hennes överlinje också, jesus vad snygg den håller på att bli! Nu kommer väl ännu fler folk på tävlingarna snart tro att hon är hingst, haha!

Fin var hon i alla fall, och det är så skönt att jag hittat tillbaka till knapparna!
Det känns extra bra då inför dressyrträningen på tisdag! :)

I morgon blir det eventuellt hoppning då det kommer bli storm och hästarna kanske inte komemr kunna gå ut i hagen - då måste vi göra något så att hon får göra av med lite energi!

Mamma kommer ikväll också, så då får jag hjälp med hinder och filmning - yey!


Jag fick förresten ett telefonsamtal idag också!
Det gällde ridtäcket som jag beställt och som äntligen kommit!
Jag skulle hämtat det direkt, men det var så mycket snö och började blåsa upp till storm, att jag vågade inte :/
Ska hämta det i morgon eller på lördag istället!

Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Åh vad kul att det gick bra! Kul att du hittat ett sätt att verkligen komma åt henne! :)

2010-02-19 @ 09:54:55
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: borasryttaren.blogg.se

Grattis du kom med i min veckans blogg tävling =)

Så nu får du tigga några röster :D



Lycka Till!!!

2010-02-19 @ 11:01:26
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Karoline - Vinn ett strasspannband

vad kul att det gick så bra!! Glad för eran skull! Hoppas att det blir vår snart, nu längtar man :)

2010-02-19 @ 13:41:50
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: borasryttaren.blogg.se

gullig häst =)

2010-02-19 @ 20:01:48
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0