Kilkennys mat!


Jag vet att jag postat tidigare inlägg om Kennys foderstat, men nu har den uppdaterats lite igen samt att det hänt lite grejer med hennes fodersorter...

Har något till exempel lagt märke till att Kraffts Müsli numera är plastförpackade?

Jag blev väldigt fundersam när jag var och köpte foder åt Kenny igår, det kändes som om säcken var typ vakumförpackad, för den var mindre än tidigare - men tung!
Sedan när jag kom hem och öppnade säcken kändes müslin alldeles fräsch och mjuk och doftade mycket - även om den inte riktigt luktade lika gott som innan, hehe...

Det kändes i alla fall väldigt high-tech ;)
Tyvärr hittar jag ingen bild på det, får kanske ta en själv!

Sedan får Kenny även kornkross, betfor, sojamjöl, salt, vitlöksflan samt en gång i veckan Tokoselen!
Hon får en del olika fodersorter, men väldigt lite av varje eftersom hon endast får det för att hösilaget krävde en minimal komplettering..!

Kraftfoder får Kenny på morgonen, vid insläpp och på kvällen, samt att hon på sommarhalvåret får betfor efter ridning..!
Hösilage får hon desto mer av, haha, och utspritt - för det är så det ska vara!

Frukost ca kl 07.30: 2,5 kg hösilage
Lunch ca kl 12.00: 2,5 kg
Insläpp ca kl 15-16.00: 1,5 kg
Mellis ca kl 18-19.00: 3,5 kg
Kvällsmat ca kl 21.00: 4,5 kg


På sommaren går det att plocka hur mycket äpplen som helst på vägen till stallet!
Då får hon en massa äpplen i fodret också, mums!
En sak ni kanske inte visst om Kenny förresten:
Hon kan plocka äpplen själv från träden!!!
Hon tycker att det är rätt svårt, och vill att jag ska hjälpa henne att hålla emot ibland, men annars lyckas hon ta en tugga lite här och var på de äpplen som jag inte når, haha!

Söthästen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ahha så bra då!

vad har du för sadel då? :)

2010-02-17 @ 20:11:26
URL: http://thejumprider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0