SCANDINAVIUM!!!!

ÅH VAD JAG HAR HAFT ROLIGT IDAG!!!

Det var så härligt att träffa Johanna och alla andra som man stötte på :D
Morgondagens vinnare var roligast att se på - det var ju det som låg mig närmast, hehe.
På en del såg man dock på ridningen att det inte var så länge sedan de gick ifrån ponny ;)

Tidshoppningen var väldigt varierande; en del av elitekipagen verkade bara försöka få till en stadig runda inför helgens större klasser, medan andra satsade till tusen!
Till exempel låg den annars omhoppnings-livsfarliga Kürten mer än 20 sekunder efter vinnaren om jag inte minns fel...

Dressyren tittade vi inte jättemycket på, och jag såg inget ekipage som verkligen utmärkte sig.
Jag hann dock uppmärksamma de olika typerna av hästar som ligger på denna höga nivån, som jag inte tänkt på innan: Allt ifrån de mer robusta halvbloden som man oftast ser, till en och annan tanig lite fullblods-lock-alike!
Det var lite fascinerande faktiskt!

Slutligen till det jag är allra mest nöjd med; Shoppingen!
Jag kan inte fatta de fynd jag gjorde idag! Mycket var till halva ordinarepriset! I like!

Gelpad med fårskinn, blåblommig långärmad Kingslansskjorta, Lamicell cup schabraket, lädergrimma & svarowskipannband!


Glömde ha med glans-sprayen på bilden, här är den och pannbandet.
Jag visste inte att stübben gjorde skötselgrejer till hästen? Det verkar bra i alla fall, ska ge volym
:D


Gelpaden var ett riktigt fynd! Den är tjock och fin och jag kommer aldrig mer råka ut för glidande scgabrak!
Skjortan är jag så himla glad för! Har kollat på dem länge, och verkligen velat ha den långärmade med blåa blommor - men jag har väl varit lite snål haha! Idag blev det dock äntligen av och den är superskön och lagom strechig!
Schabraket är jag jättenöjd med! Bra kvalitet som lamicell-schabraken brukar ha, och en härlig blyertsgrå färg med brunt kantband och brun/grå/guld passpoal! Det kommer passa kenny jättebra!
Lädergrimman är supermjuk och len på insidan av nosen och nacken och känns vara av riktigt bra kvalitet, perfakt brun färg också!
Pannbandet köpte jag eftersom jag tröttnat lite på att alla har OS-pannband (eller kopior) + att jag tycker de vita är snyggast, men eftersom Kenny är vit syns det knappt på henne. Det här pannbandet glittrar nästan ännu mer och jag tror det kommer passa Kenny bättre!
Glans-sprayen hoppas jag ger resultat i morgon!

Det enda jag hade velat köpa som inte blev köpt var ett sprengerbett och ett par Dyon-tyglar, nu när jag fixat ett bra tävlingsträns behövert jag bättre tyglar. Men det kanske är bra att inte ta allt på en gång ;)
Sprengerbettet velar jag lite med eftersom de är så dyra och Kenny är så himla kräsen med bett - men det är just eftersom hon är så kräsen som jag tror att sprenger kan fungera...

Ja ja, jag är supernöjd med en superdag i alla fall!

<3
I morgon blir det med 99% säkerhet Pay n Jump!!!
1,00 + 1,10m ska vi hoppa och det känns jättebra!

Kommentarer
Postat av: Madelene

vilka jätte härliga fynd!

Du får rapportera om hur glans sprayen fukade sen:)

2010-02-27 @ 17:04:09
URL: http://madurskaan.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Haha då antar jag att du inte var på Charlies ;) De hade massor med KL-byxor för det priset!

2010-02-27 @ 17:40:21
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fina grejjer du köpt :D

2010-02-28 @ 21:45:43
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fina grejjer du köpt :D

2010-02-28 @ 21:45:45
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fina saker :)

2010-03-01 @ 01:00:03
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0