Styrketräning

Som sagt har jag kommit på att jag ska använda snön istället för att klaga på den!
Det är faktiskt en super styrke- och  "cavaletti" övning!
Snön är ju som konstanta cavalettis då hästen måste lyfta högt på benen för att komma över snöytan.


I förrgår red jag ju en kortis på fältet, igår lätt arbete i tömmarna så idag fick det bli en kortis till på fältet!
Jag vill inte rida så länge när snön är såhär hög, utan det blr korta intensiva pass.Idag blev det 10 min skritt i skogen, 10 min trav och galopp på fältet & 10 min skritt på asfalt.
Kenny var riktigt fin :)
Hon frustar och frustar non-stop i både traven och galoppen, så även om hon tycker att det är jobbigt så verkar det vara grymt kul och hon är avslappnad hela tiden!

Jag ställde kameran på en snödriva, men eftersom det börjat skymma och jag inte satt på någon mörkerinställning blev det inge bra. Men man kan ändå tyda den grymma aktiviteten genom hela hennes kropp under ridpasset; vinkeln i hasen och höjden på hennes knälyft är galna ibland!





Duktig Kenny!


Kommentarer
Postat av: Frida

Tävlar ni ofta? :)

2010-02-08 @ 19:54:32
URL: http://fridaahagelberg.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: ja.. det är lite lurt hur de har tänkt.. men levis hovar är bättre på vintern..

2010-02-08 @ 20:27:04
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: linda

såå sööt häst! =)

2010-02-08 @ 20:39:30
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0