Ååååh, vad typiskt!

Jag och Kenny kom nyss hem från en supermysig ridtur i skogen!
Idag gillade jag faktiskt vintervädret;
Det var vindstilla, minus två grader, några centimeter nysnö över det gamla snötäcket och lite lätt snöfall.
Vi red i skogen-skogen, alltså granskogen på små rådjursstigar som gick väldigt mycket upp och ner, och hit och dit, Kenny verkade tycka att det var jättespännande för hon gick omkring och frustade, hoppade till ibland och spårade som en hund - haha!
Jag tog en massa mysiga skogsbilder på mig och Kenny, men med mobilen - och det visade sig när vi kom hem att INGA hade sparats!!! Jag blir så sur på min dumma telefon ibland..!!!
Jaja, det blir antagligen en liknande uteritt på torsdag, så jag får ta kort då istället...


Jag kan visa en karate-kid-bild på Kenny istället ;)

Haha, det är från i våras när hon hade varit tvungen att sy fyra stygn på kotan höger fram ;)
Hon hade gått i konvalecenshagen i två veckar, och så släppte jag henne i hingsthagen när jag tagit bort stygnen (vilket jag för övrigt gjorde SJÄLV, det var lite läskigt) och Kenny blev helt galen!
Hon hade ju två veckor utan att trava eller galoppera att göra utlopp för, så jag lyckades ta denna bilden mitt i en dunderserie av bakutsprång och caprioler X)




Veckoplanering v 3

Måndag: Uteritt; mycket skritt och "hjärngympa" + lite trav
Tisdag: Lätt markarbetespass, checka av inför morgondagen
Onsdag: Hoppträning på Tiarp för Emma Rosenkvist
Torsdag: Uteritt; samma som måndag
Fredag: Tömkörning ute/inne?
Lördag: Ett riktigt markarbetespass m dressyrsadeln
Söndag: Beroende på vädret; Uteritt eller tömkörning

Kommentarer
Postat av: Tove's Hästblogg

Svar: ja det förstår jag, det är det som är dumt, vi har en stor backe som vi måste åka uppifrån och det vågar vi inte i dettta vädret... men annars så är snön mysig som sagt :)

2010-01-18 @ 15:20:52
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Hihi nej, dålig ridkänsla får jag hoppas att jag INTE har, då är det ännu mer omöjligt att få bli toppryttare!... x) Du sa det perfekt ordet -Prestationsångest (Varför tänkte jag inte på det innan? xP)! Jag vill så gärna att det ska gå bra, att det istället blir kortslutning i huvudet och man känner sig som en nybörjare... x)

2010-01-18 @ 17:28:39
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: borås ryttaren

sv: ja den hade antagligen hoppat över bommen och nä dörren skulle inte kunna va öppen för det blåste sjukt mycket. Men det åker mopeder och skit där så den kunde blivit rädd för det och fått panik och förskt att hoppa över bommen men bröt nacken nää usch :S

2010-01-18 @ 21:17:37
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Tack Majken! Mohahah :P Jag är på tramshumör idag... x)

2010-01-18 @ 21:57:57
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ohja, jag längtar som in i! :D Ska träna första träningen med tränare i helgen, ska bli sååå kul! :D 7 februari är första tävlingen, så jag har för mig att jag räknat ut det till 3 veckor :)

2010-01-18 @ 23:27:36
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0