Dålig uppdatering - bra anledning!

Japp, idag (eller ja, igår blir det ju) blev det ju lite si och så med uppdateringen eftersom jag åkte in till skolan och pluggade lite (ja, jag vet att det är lördag, but a man's got to do what a man's got to do) under dagen, var superhurtig i stallet och åkte sedan på party hon mina kära, men ack så galna vänner X)

Nu är jag hemma, i tid såklart (!) eftersom jag körde dit och inte följde med ut på krogen efter middag och kvalitetsumgänge.
Aha, tänker ni nu - vad har det här med Majas hästblogg att göra?
Men det är nämligen så att de jag träffade var några av mina gamla klasskompisar från Plönninge, och det var verkligen härligt att träffa dem och höra hur det går för dem och deras hästar!


Fart-bild precis innan jag tog på mig jackan för att gå...

 

Nu har jag i alla fall som sagt kommit hem, och jag har skrattat så att jag blivit alldeles hes, haha!
Jag har börjat bli expert på att vara nykterist nu; jag är den enda som inte dricker alkohol, och jag är (kanske därför?) den som skrattar mest!
Haha, ja hade jättekul i alla fall - så nu har jag lovat tjejerna en riktig utekväll på fredag!


Det blev ett markarbetespass med Kenny-snuttan idag, på tredelat bett!
Hon var verkligen helt underbar i skritt och trav - helt underbar!
Men så blev det lite bråk när vi kom till högergaloppen;
hon blir stark -> jag blir stark -> hon får total panik.
Det är så himla tråkigt när det blir så, och först försökte jag "driva igenom min sak" samtidgt som jag behöll lugnet för att se om hennes reaktion gick över. Men den blev bara värre och värre.
Så i stället för att bråka med henne, vilken ingen av oss vinner på i en sådan situation, saktade jag av till trav och jobbade på att få igenom henne ordentligt i traven innan jag provade att galoppera igen. då gick galoppen lite bättre, hon blev fortfarande stressad om jag tog lite för mycket i henne, men det gick lite bättre i alla fall.

Nästa gång det är dags för markarbete ska jag nog ha pelhamet, även om jag så väldigt gärna vill att hon ska fungera på ett vanligt tränsbett...
Kanske räcker det att jag jobbar med henne en period på pelhamet nu, och verkligen får igenom henne. Då kanske jag kan rida henne lättare med tränsbett sedan igen...

 

 

Hoppas ni haft en bra lördag allihopa :D

 


Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

svar; jo jag ska vara med, har bara glömt att anmäla mig - som vanligt! haha

2010-01-31 @ 16:29:51
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0